Jak się ubrać do pracy?
2012-06-13 00:20
Jak się ubrać do pracy? © pressmaster - Fotolia.com
Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, sposób w jaki się prezentujemy ma istotny wpływ na to jak jesteśmy postrzegani. Profesjonalny strój pomaga w codziennych kontaktach zawodowych. Dlatego o wygląd należy zadbać nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Eksperci monsterpolska.pl radzą jak unikać wizerunkowych wpadek mogących niekorzystnie wpływać na nasz wizerunek.
Przeczytaj także: Czy dress code obowiązuje nas nawet w upalne dni?
Krótkie spódniczki zostaw w szafieNajczęściej popełnianym błędem wizerunkowym jest zbyt wyzywający sposób ubierania się w pracy. Kobiety, które zdecydują się na epatowanie walorami w pracy, narażają się na negatywne postrzeganie przez pracodawcę i współpracowników. Niezależnie od posiadanych umiejętności zawodowych są wówczas postrzegane jako osoby mniej kompetentne. Zbyt głębokie dekolty i spódnice mini wyglądają nieprofesjonalnie, dlatego osoby ubierające się w taki sposób są pomijane przy awansach częściej niż ich skromniej ubrane współpracownice.
„Jeśli uwielbiasz kobiecy wygląd, mini zastąp ołówkową spódnicą do kolan, a zamiast obcisłej, wydekoltowanej bluzki włóż koszulę w stonowanym kolorze, którą możesz upiększyć stylowym elementem ozdobnym w postaci broszki lub apaszki” – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.
Wakacyjny nastrój w pracy
Piękna pogoda sprawia, że z przyjemnością zakładamy lekkie ubrania i delikatne buty. Nie wszystkie letnie stroje są odpowiednie w pracy. Unikajmy zatem bluzek i sukienek odkrywających ramiona, ponieważ wyglądają one nieelegancko. Dopuszczalne są natomiast koszule z krótkim rękawem.
Nawet jeśli jest bardzo ciepło, pod żadnym warunkiem nie zakładajmy sandałów do pracy. „Buty, które nie zakrywają pięt i palców zostawmy na weekendowe spacery. Są one nieprofesjonalne i mogą zaszkodzić naszemu wizerunkowi zawodowemu” – radzi ekspert monsterpolska.pl. „Ponadto jeśli decydujemy się na spódniczkę, nawet jeśli na dworze panuje upał, zawsze miejmy na sobie rajstopy”.
fot. pressmaster - Fotolia.com
Jak się ubrać do pracy?
Na nasz wygląd ma wpływ nie tylko nasz strój. Dlatego niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy, unikajmy zbyt mocnego makijażu i zadbajmy, by nasze włosy były zawsze dobrze ułożone i wyczesane. Osoba zbyt mocno umalowana może zrazić do siebie współpracowników oraz partnerów biznesowych.
Męski wizerunek w pracy
Najczęstsze błędy wizerunkowe mężczyzn dotyczą złego doboru garnituru, nieodpowiednich krawatów, koszul oraz butów.
„Rozpięte kołnierzyki, poluzowane krawaty mogą się kojarzyć z niedbalstwem, co ma negatywny wpływ na to jak jesteśmy postrzegani” – mówi ekspert monsterpolska.pl. „Starajmy się, by koszula w pracy była zawsze wyprasowana, czysta i dobrze zapięta, a krawat schludnie związany”.
Marynarka powinna być dobrze skrojona i dopasowana do sylwetki. Unikajmy krzykliwych kolorów, które nie pasują do profesjonalnego wizerunku. Krawat i buty powinny być odpowiednio dobrane do stroju.
Nawet jeśli Twój prywatny styl ubierania różni się od strojów wymaganych w pracy, musisz pamiętać, że odpowiedni wygląd może mieć pozytywny wpływ na Twoją karierę. Pamiętaj, że nawet jeśli stanowisko, które sprawujesz nie wymaga kontaktu z klientami zewnętrznymi, to wciąż swym wyglądem wywierasz wrażenie na swoim szefie i współpracownikach.
Przeczytaj także:
Dress code w pracy. Wolimy garnitur czy trampki?
oprac. : Monster Polska
Więcej na ten temat:
wizerunek w pracy, wygląd zewnętrzny pracownicy, wygląd pracownika, ubiór pracownika, zasady ubioru w pracy, dress code
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)