Zarobki w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR w 2011r.
2012-05-18 00:22
Płace © I.M.Redesiuk - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zarobki w mediach, reklamie i PR w 2008r.
fot. I.M.Redesiuk - Fotolia.com
fot. mat. prasowe
Mediana wynagrodzenia całkowitego w wybranych województwach (brutto w PLN)
Jak kształtowały się zarobki na poszczególnych szczeblach zarządzania? Pracownicy szeregowi zarabiali 2 520 PLN, natomiast specjaliści otrzymywali 3 600 PLN brutto. Tradycyjnie najlepiej opłacani pozostali dyrektorzy i członkowie zarządu - mediana ich wynagrodzeń kształtowała się na poziomie 11 000 PLN.
Przyjrzyjmy się wynagrodzeniom na charakterystycznych dla branży stanowiskach. Zarobki zatrudnionych jako „account manager” i „media planner” kształtowały się na poziomie 5 200 PLN. Specjaliści ds. reklamy otrzymywali 2 800 PLN. Mediana płac grafików komputerowych wyniosła 3 000 PLN.
fot. mat. prasowe
Mediana wynagrodzenia całkowitego na wybranych stanowiskach (brutto w PLN)
Jak i w innych sektorach gospodarki, tak i w mediach wyraźne różnice w wynagrodzeniach zaobserwowano porównując firmy zagraniczne i polskie. Płace w tych pierwszych były zdecydowanie wyższe, a dysproporcje wyniosły do 25% wśród pracowników szeregowych i starszych specjalistów. Różnice w wynagrodzeniach na szczeblu dyrektorskim sięgały nawet 70%.
Ciekawy pozostaje fakt, że w sektorze mediów i wydawnictw płynna znajomość języków obcych tylko w nieznacznym stopniu wpływała na wysokość wynagrodzenia. To samo dotyczyło ukończonych studiów podyplomowych, które miały niewielki wpływ na wielkość zarobków.
Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. .
oprac. : Grzegorz Spólnik / wynagrodzenia.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)