eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaJak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

2012-03-04 00:18

Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

Czynniki zwiększające efektywność w pracy © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Schyłek zimy to czas szczególnie trudny dla wszystkich zmęczonych mrozami i niepogodą. A takich w naszej części Europy nie brakuje. Czujemy coraz większy deficyt energii, słońca i witamin. Często stan ten odbija się na naszej efektywności i produktywności w pracy. Wraz z nadejściem wiosny warto zatem przyswoić sobie kilka dobrych nawyków oraz uświadomić mechanizmy, które wpływają na wydajność. Wprowadźmy w życie zasady, które zmienią nasze postrzeganie utartych schematów i procesów, a przede wszystkim znacznie ułatwią nam pracę - radzą eksperci z Grupy Job.

Przeczytaj także: Efektywne zarządzanie czasem pracy

Efektywność to w dużym uproszczeniu umiejętność właściwego działania oraz osiąganie wyników współmiernych do nakładów pracy i czasu. Może ona zależeć od wielu czynników. Począwszy od naszego nastawienia i nawyków, a skończywszy na skutecznie działających sprzętach biurowych, które mogą nam ułatwiać lub skutecznie utrudniać pracę.

Zarządzanie sobą w czasie

Taka umiejętność może stać się naszym dobrym nawykiem. Żeby systematycznie powielać efektywne i zaplanowane działania musimy dostrzec ich atrakcyjność oraz mieć przekonanie, że jesteśmy w stanie je zrealizować. W procesie wdrażania dobrych nawyków trzeba wiedzieć: Jaki jest cel? Co zyskamy?

Dobry harmonogram pomaga kontrolować nam czas przeznaczony na poszczególne zadania, np. „Trzy godziny, które każdego dnia mogę poświęcić na kontakt z klientami w najbliższym czasie zaowocują realizacją ciekawych projektów”. Korzyści, które wynikają z powyższego przykładowego działania stanowią pozytywne wzmocnienie – niosą ze sobą dobre emocje. Te zaś przyczyniają się również do utrzymania regularności w ich wykonywaniu.

fot. mat. prasowe

Czynniki zwiększające efektywność w pracy

Koncentracja na celu zwiększa efektywność


Przykłady działań, które pomogą zaoszczędzić czas:
  • Planowanie na piśmie - istnieje większe prawdopodobieństwo tego, że rzeczywiście zadania zostaną wykonane. Trzeba jednak pozostawić także miejsce na realizację nieprzewidzianych zadań;
  • Kontrola planu – warto sprawdzać, czy w danym momencie pracujemy efektywnie czy też nie. Kiedy wprowadzimy do swojego dnia pracy zwyczaj samokontrolowania się, staniemy się bardziej aktywni i zaoszczędzimy sporo czasu;
  • Wyznaczając cele, zakładajmy terminy ich realizacji;
  • Pracujmy według ustaleń w kalendarzu;
  • Delegujmy zadania – nie bierzmy wszystkiego na siebie;
  • Narzędziami, które wspomagają zarządzanie są również: wideokonferencje, Intranet, grupy dyskusyjne.

Wyznaczanie celów

"Określenie dążeń dostarcza odpowiedzi na pytanie o to, co chcemy uzyskać finalnie, a przy tym ułatwi obranie najbardziej odpowiedniego kierunku poruszania się po ścieżce kariery. Regularna praca nad celami powoduje także utrzymanie wizji działania w umyśle" – mówi Weronika Skrzyniarz Koordynator Projektów Szkoleniowych z Job Trainings (Grupa Job). Ponadto, warto pamiętać, że wyznaczanie terminu wykonania i formułowania celu w pierwszej osobie w czasie teraźniejszym, sprawia, że podświadomość zaczyna pracować nad tym, aby rzeczywistość zewnętrza stała się zgodna z nowymi poleceniami – celami.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: