eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaPersonal branding w social media

Personal branding w social media

2012-02-20 09:45

Przeczytaj także: Jak ślad cyfrowy może wpłynąć na twoją karierę?



Wskazówka eksperta GoldenLine - czego unikać? Przede wszystkim fotografia powinna pokazywać wyłącznie naszą osobę. Nie należy umieszczać zdjęcia, na którym znajduje się grupa osób, rzecz czy krajobraz. Może być ono mniej formalne niż to użyte w CV, jednak nie powinno przedstawiać nas na wakacjach czy imprezie, być wycięte z całości, czy zrobione samodzielnie z tzw. “ręki”. Ważna jest również jego wysoka jakość. Zamazane lub niezbyt ostre zdjęcie może negatywnie rzutować na całościowy odbiór naszego profilu, a co za tym idzie osoby.

3. Kontakty i referencje - kapitał, który procentuje

W każdym serwisie społecznościowym istnieje możliwość tworzenia własnej sieci kontaktów. Pracodawcy często je przeglądają, dlatego warto racjonalnie rozszerzać grono znajomych i zapraszać do niego wyłącznie osoby, które znamy osobiście lub z którymi współpracowaliśmy. Nie powinniśmy przyjmować zaproszeń od osób, których w ogóle nie znamy. Dodatkową zaletą profilu w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów, jest możliwość otrzymania referencji od naszych przełożonych, czy partnerów biznesowych. Potwierdzają one nasz profesjonalizm i umiejętności, co stanowi cenną informację dla osób zajmujących się rekrutacją.

Zaglądając na serwisy społecznościowe, szczególną uwagę zwracamy na posiadane doświadczenie. Często przeglądamy również rekomendacje na profilach kandydatów, które wystawiają ich współpracownicy i partnerzy biznesowi. Są one dla nas potwierdzeniem, że prezentowane informacje nie odbiegają od rzeczywistości. Naszą uwagę przyciągają również pasje i zainteresowania potencjalnych pracowników. - dodaje Ewa Zmysłowska, Recruitment & Attraction Manager w PwC.

Wskazówka eksperta GoldenLine - jeżeli w swoich kontaktach posiadamy osoby, z którymi współpraca przebiega pomyślnie warto poprosić je o wystawienie rekomendacji.

4. Grupy zainteresowań i komentarze - nasza e-wizytówka

Serwis GoldenLine oferuje możliwość korzystania z grup tematycznych, tworzonych przez użytkowników i skupiających osoby zainteresowane danym zagadnieniem. Przynależność do nich określa zainteresowania kandydata i buduje jego wizerunek w oczach rekrutera. Warto zapisać się do grup branżowych, których tematyka nas interesuje i w których zamierzamy czynnie uczestniczyć W trakcie rozmowy o pracę, możemy zostać zapytani o szczegóły z nimi związane. Występowanie na naszym profilu bardzo dużej liczby grup może spowodować wrażenie, iż są one wybrane przypadkowo.

Wskazówka eksperta GoldenLine: Wypowiedzi na forum publicznym, nawet tym wirtualnym, powinny być rzeczowe i potwierdzać naszą wiedzę ekspercką. Stosujmy się do podstawowych zasad komunikacji, które obowiązują też w świecie rzeczywistym: nie obrażajmy innych, nie wypowiadajmy radykalnych poglądów, nie kłóćmy się i nie krytykujmy byłych lub obecnych pracodawców.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: