Personal branding w social media
2012-02-20 09:45
Przeczytaj także: Jak ślad cyfrowy może wpłynąć na twoją karierę?
Social media pracują dla Twojej karieryWraz z rozwojem nowych kanałów komunikacji i rosnącą popularnością mediów społecznościowych, działy HR mają ułatwiony dostęp do informacji o potencjalnych kandydatach oraz możliwość skontaktowania się z nimi, nie tylko poprzez portale pracy. Rekruterzy, korzystający z serwisów społecznościowych o profilu biznesowym, otrzymali dostęp do narzędzi wyszukujących pożądanych kandydatów, posiadających poszukiwane cechy oraz umiejętności. W portalu GoldenLine korzysta z nich już ponad 1 200 specjalistów do spraw zatrudnienia.
- Jeżeli zostanie mi polecona osoba do pracy i posiadam wyłącznie jej imię i nazwisko - w takiej sytuacji w pierwszej kolejności poszukuję dodatkowych informacji na temat jej doświadczenia zawodowego, byłych i obecnych miejsc pracy czy, znajomości języków obcych. Korzystam przede wszystkim z serwisów społecznościowych poświęconych pracy i karierze typu GoldenLine. - mówi Maciej Stroński, Specjalista ds. Zasobów Ludzkich w Banku BGŻ S.A.
Jeżeli chcemy zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy, warto założyć konto w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów, jakim jest GoldenLine. To właśnie na nim pracodawcy i head-hunterzy poszukują pracowników weryfikując ich na podstawie informacji umieszczonych w profilu użytkownika. Dlatego dokładny opis naszego doświadczenia i osiągnięć zawodowych powinniśmy potraktować, jako swojego rodzaju wizytówkę, wirtualne CV. Zwiększy to nasze szanse na kontakt ze strony potencjalnego pracodawcy. Ważne jest, abyśmy w sieci potrafili umiejętnie zaprezentować własne umiejętności, co zachęci rekrutera do kontaktu właśnie z nami. Mamy na to siedem sekund - tyle właśnie czasu potrzebuje osoba, aby podświadomie wyrobić sobie zdanie na nasz temat.
Google wie (prawie) wszystko
Pracę nad budową osobistej marki - personal brand - możemy zacząć od wyszukiwarki Google. Co najmniej raz na miesiąc warto wpisywać w niej swoje imię i nazwisko. Istotnym czynnikiem, decydującym o sukcesie takiego działania, jest regularne monitorowanie wyników wyszukiwania, które pojawiają się na pierwszej stronie (jest ona najczęściej przeglądana) i zawierają nasze dane. Ważny jest również rodzaj publikacji oraz kontekst wypowiedzi. Świadome i systematyczne zarządzanie swoją wirtualną reputacją jest kluczowym elementem aktywnego poszukiwania pracy. Jest to równie istotne, gdy wykonujemy zawód, który wymaga nie tylko ciągłego kontaktu z ludźmi, ale również opiera się na zdobytej wiedzy i specjalistycznych umiejętnościach, takich jak handlowiec, lekarz czy właściciel firmy. Google, będąca najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, najwyżej w wynikach wyszukiwania umieszcza profile zamieszczone w serwisach społecznościowych – dlatego to na nich warto się skupić. Tym bardziej, iż internetowe społeczności dla profesjonalistów oferują idealne narzędzia do aktywnego kształtowania własnej marki w Internecie. W dłuższej perspektywie czasu, serwisy typu GoldenLine mogą być skutecznym medium służącym do budowania swojej kariery oraz pozyskania kontaktów do head-hunterów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)