eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaKreatywne CV - plusy i minusy

Kreatywne CV - plusy i minusy

2011-01-16 00:20

Kreatywne CV, czyli niestandardowa prezentacja swoich kompetencji to ostatnio niezwykle modny sposób na wzbudzanie zainteresowania pracodawcy. Czy jednak rzeczywiście kreatywne CV to zawsze dobry pomysł? Kiedy stawiać na niecodzienność przy poszukiwaniu pracy i jakie metody można wykorzystać tak, by zrobić to mądrze i sobie nie zaszkodzić? - radzą eksperci z Praca.pl.

Przeczytaj także: Jak napisać CV: 5 kłamstw, które gwarantują porażkę

Modne rodzaje kreatywnych CV

Nie tak dawno temu, jeden z portali pracy przeprowadził konkurs na kreatywne CV – wśród wielu nadesłanych propozycji wiele zadziwiało pomysłowością – CV w formie puzzli czy ulotki na pewno zaskoczy rekrutera. Tylko który z pracodawców będzie miał czas na to, by składać CV z puzzli? Wśród kreatywnych CV możemy wyróżnić kilka, które stosowane są przez kandydatów najczęściej. Należą do nich: prezentacje Power Point, strony www z CV i prezentacją dotychczasowego dorobku, video CV i dopracowane graficznie, kolorowe CV. Każdy z tych rodzajów CV daje możliwości zaprezentowania nieco innych cech i umiejętności.

Rodzaje kreatywnych CV i ich plusy i minusy

Prezentacja Power Point – pozwala na przekazanie najważniejszych sukcesów i osiągnięć – wzrostów sprzedaży, ścieżki kariery, wykorzystywanych w pracy kompetencji. Dzięki możliwości zastosowania wykresów czy zdjęć pozwala pokazać własne sukcesy w bardziej przekonujący sposób. Nie może jednak być zbyt długa, a każdy slajd musi mieć sens.

Strona www – pozwala na zaprezentowanie portfolio dotychczasowych prac. Świetnie nadaje się dla grafika, programisty, copywritera. Na stronie będącej CV nie umieszcza się jednak własnych przemyśleń o życiu, wierszy, zdjęć rodziny i ukochanego pieska. Jest to również zły pomysł dla osób z jeszcze ubogim portfolio.

Video CV – pozwala na zaprezentowanie umiejętności komunikacyjnych, prezencji, zbudowanie kontaktu z odbiorcą. Dobre narzędzie dla tych, którzy w swojej pracy muszą nawiązywać kontakty z innymi – sprzedawców, managerów, pracowników HR i Public Relations. Filmik pozwala również na pokazanie własnej kreatywności – stąd wykorzystywany bywa przez marketingowców. Lepiej nie porywać się na tą metodę jeśli kandydat nie jest fotogeniczny, peszy się przed kamerą lub ma kłopot z płynnym wysławianiem się.

Kolorowe CV graficzne – ujawnia gust, wrażliwość artystyczną, umiejętności obsługi programów graficznych (o ile kandydat przygotowywał CV sam). Dobra propozycja dla grafików i osób, które chcą się wyróżnić. Ze względu jednak na to, iż wielu pracodawców drukuje CV przed spotkaniem z kandydatem lepiej dołączyć wersję bez grafiki lub zadbać o to, by CV po wydrukowaniu, np. w odcieniach szarości, nie straciło na czytelności.

CV dopasowane do stanowiska

Zdaniem Michała Filipkiewicza z portalu Praca.pl - „Nietypowe formy aplikacji mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Kreatywne CV bardziej sprawdza się przy aplikowaniu na stanowiska marketingowe, do agencji reklamowych czy działów graficznych, czyli tam gdzie u pracownika liczy się właśnie kreatywność. Zawsze musimy jednak pamiętać, aby forma nie górowała nad treścią. Natomiast w przypadku ubiegania się o pracę w księgowości czy jako inżynier, wysyłka kreatywnego CV pozbawiona jest raczej sensu.”

 

1 2

następna

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: