Rozmowa kwalifikacyjna : zdobądź informacje o pracodawcy
2009-11-15 00:45
Przeczytaj także: Poszukiwanie pracy: eksponuj swoje atuty
Dlaczego researchByć może szukasz nowej pracy albo zamierzasz przedsięwziąć kroki w kierunku zmiany zawodu. A może masz rozmowę w sprawie pierwszej pracy? Bez względu na scenariusz, wyszukiwanie informacji o nowym pracodawcy jest niezbędne podczas szukania pracy i przygotowań do rozmowy. Powodzenie na rozmowie kwalifikacyjnej zależy od wielu czynników, takich jak wcześniejsze doświadczenie, charakter, umiejętności i zdolności. Jednakże jednym z najbardziej powszechnych błędów, jakie ludzie popełniają w odniesieniu do rozmowy kwalifikacyjnej, a także podczas szukania pracy, jest przeprowadzanie niewystarczających poszukiwań informacji dotyczących potencjalnych pracodawców.
Przygotowanie jest zasadniczym składnikiem sukcesu. Wiedza o korzystnych i słabych stronach pracodawcy może Ci pomóc ustalić więcej informacji na temat organizacji i twojego potencjalnego w niej miejsca. Da Ci podczas rozmowy kwalifikacyjnej możliwość zadania pytań, zawierających w sobie informacje. Bez wątpienia, twoje poszukiwania przyczynią się do odebrania przez rozmówcę lepszego wrażenia. Przygotowanie jest kluczem i jak mówi stare przysłowie „Porażka w przygotowaniach jest przygotowaniem do porażki”
Poszukiwanie pracy
Informacje na temat pracodawców zdobywane podczas poszukiwania pracy, umożliwią Ci sformułowanie opinii o rodzaju firmy, dla której chciałbyś pracować. Pomogą Ci także wyselekcjonować i wyeliminować różne organizacje czy środowiska, które nie pasują do planu twojej kariery. Używając dostępnych źródeł, możesz zyskać lepsze rozumienie tego, jakie potencjalne możliwości kariery istnieją w odniesieniu do danego pracodawcy. Na przykład: ważna i stanowiąca podstawę informacja na temat pracodawcy zawiera rodzaj czynności, jakimi zajmuje się firma, stanowiska, które wyodrębnia oraz kwestię stabilności finansowej firmy.
Ustrukturyzowana droga podejścia do poszukiwań polega na:
- Wyselekcjonowaniu gałęzi rynku, które trafiają w twoje potrzeby
- Zlokalizowaniu pracodawców pośród docelowych gałęzi rynku
- Wyszukaniu informacji i odkryciu, do kogo są zaadresowane
Przed spotkaniem z potencjalnym pracodawcą dobrze jest upewnić się, co do następujących rzeczy: Czym zajmuje się firma i jak działa?. Jaki jest jej status finansowy – czy rozrasta się czy pomniejsza? Kto stanowi jej główną konkurencję i jakie umiejętności sobie ceni: edukację, poprzednie doświadczenia? Co możesz jej zaoferować?
Posiadanie ogólnego rozeznania na temat organizacji sprawi, że będziesz pewny siebie podczas pierwszej rozmowy. Będziesz w stanie zadawać odpowiednie pytania, odnoszące się do twoich poszukiwań. Na przykład:, jeżeli poszukiwania krążyły wokół stanowiska kierownika ds. marketingu, bezpośrednio wewnątrz agencji marketingowej, możesz powiedzieć coś w rodzaju: „Rozumiem, iż z waszego rocznego rozliczenia wynika, że wydaliście określony odsetek na reklamę. Jaką kwotę z tego ulokowano w bezpośrednie wydatki marketingowe?”
oprac. : HAYS