Praca w służbie cywilnej - porady
2009-04-30 14:06
Przeczytaj także: Nowe zasady wynagradzania w służbie cywilnej
3. Rozmowa kwalifikacyjna - ma na celu poznanie Twojej osoby i ocenę, czy masz wystarczające predyspozycje do pracy w służbie cywilnej, komisja będzie pytać się Ciebie o fakty z Twojego życiorysu, sprawdzać Twoją motywację do pracy.
4. Oczekiwanie na decyzję - najtrudniejszy etap.
Gdy już dostaniemy wymarzoną pracę możemy po pewnym czasie starać się o mianowanie na urzędnika służb cywilnych.
O mianowanie może ubiegać się osoba, która:
- jest pracownikiem służby cywilnej;
- posiada co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej lub uzyskała zgodę dyrektora generalnego urzędu na przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego przed upływem tego terminu, jednak nie wcześniej niż po upływie dwóch lat od nawiązania stosunku pracy w służbie cywilnej;
- posiada tytuł magistra lub równorzędny;
- zna co najmniej jeden język obcy spośród języków roboczych Unii Europejskiej;
- jest żołnierzem rezerwy lub nie podlega powszechnemu obowiązkowi obrony.
Dodatkowe warunki, to: polskie obywatelstwo, korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Pracownik służby cywilnej kieruje zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W danym roku kalendarzowym zgłoszenia składa się w okresie od 1 stycznia do dnia 31 maja. Postępowanie kwalifikacyjne prowadzi Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, która sprawdza wiedzę, umiejętności i predyspozycje kierownicze niezbędne do wypełniania zadań służby cywilnej.
1 2
oprac. : Kariera.pl