eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaPraca w służbie cywilnej - porady

Praca w służbie cywilnej - porady

2009-04-30 14:06

Służba cywilna - to inaczej pracownicy zatrudnieni w organach i instytucjach państwowych. Służbę cywilną regulują specjalne stworzone dla niej przepisy prawne, które w wielu punkach różnią się od powszechnie obowiązującego prawa pracy.

Przeczytaj także: Nowe zasady wynagradzania w służbie cywilnej

Pracownicy służby cywilnej świadomie rezygnują z części przysługujących im praw, np. z możliwości kariery politycznej. Pracownik służby ma na celu podtrzymywanie działań struktur państwowych i zachowania ciągłości prac przy zmieniających się rządach i zmianach politycznych. Nadrzędnym celem pracowników służby jest służyć państwu oraz apolityczność.

Gdzie pracują urzędnicy służby publicznej:
  • Kancelaria premiera,
  • urzędy ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów,
  • urzędy centralne organów administracji rządowej, urzędy wojewódzkie.

Każda osoba, która chcę rozpocząć swoją przygodę zawodową z służbą publiczną powinna zacząć od szukania ofert w Biuletynie Informacji Publicznej. Można tam znaleźć aktualne oferty pracy oraz zapoznać się z wymaganiami od kandydatów. Każde stanowisko wymaga innych kwalifikacji, więc jest szansa, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.



W ogłoszeniach czytaj dokładnie jakie dokumenty należy przedstawić w zgłoszeniu. Przeważnie trzeba wysłać życiorys, list motywacyjny, kopię dowodu osobistego, kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, zaświadczenie lub oświadczenie o niekaralności, zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz inne wymagane dokumenty (np. potwierdzające znajomość języka).

Rekrutacja do służb publicznych składa się z kilku etapów:

1. Weryfikacja kandydatów na podstawie przesłanych dokumentów, odrzucenie tych, którzy nie spełniają wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu z ofertą pracy, twoja oferta może zostać odrzucona np. z powodu braku niektórych dokumentów.

2. Test merytoryczny z wiedzy dotyczącej zagadnienia, którym będzie zajmował się przyszły pracownik służby, oprócz znajomości problematyki sprawdza się także poziom znajomości języka obcego wymaganego od kandydata. Najczęściej taki test jest w formie pisemnej. Zdarza się jednak, że przybiera formę rozmowy. Pytania są wnikliwe i dotyczą znajomości prawa oraz procedur. Osoby, które uzyskają najwięcej punktów zapraszani są do kolejnego etapu.

 

1 2

następna

oprac. : Kariera.pl Kariera.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: