Zarobki w mediach, reklamie i PR w 2008r.
2009-03-11 13:21
Przeczytaj także: Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem
Jakie inne czynniki wpływały na wynagrodzenia w branży medialnej i reklamowej? Duże znaczenie miał fakt czy w firmie dominował kapitał zagraniczny czy polski. Odpowiedzi respondentów jednoznacznie wskazały na zależność, że firmy zagraniczne płaciły w minionym roku lepiej niż polskie. W przypadku specjalistów różnica zarobków sięgała nawet 42%.Wpływ na wysokość comiesięcznej płacy miała również wielkość firmy. Najwyższe wynagrodzenia mieli pracownicy największych podmiotów (ponad 250 pracowników). Połowa specjalistów zarabiała tam w przedziale 3 720 PLN a 7 200 brutto. Jednocześnie co czwarty kierownik mógł liczyć tam na ponad 10 000 PLN miesięcznie.
Tradycyjnie już w mediach, reklamie i PR najwyższe płace mieli zatrudnieni na Mazowszu. Związane to było przede wszystkim z faktem, że w tym regionie – a szczególnie w Warszawie – siedzibę mają największe podmioty działające w branży. Silna konkurencja powodowała, że media czy wydawnictwa chcąc przyciągnąć i utrzymać najlepszych fachowców musiały zaoferować odpowiedni poziom wynagrodzeń. Comiesięczna płaca wyniosła tu 4 900 PLN. W tym samym czasie na wschodzie kraju pracownicy wydawnictw, mediów i firm reklamowych zarabiali zaledwie 2 900 PLN. Patrząc na zarobki w poszczególnych miastach, wynagrodzenia w Warszawie wyraźnie zdystansowały te w Krakowie czy Poznaniu.
fot. mat. prasowe
W mediach i reklamie poziom dochodów zależał również od stażu pracy. Dla specjalistów z doświadczeniem zawodowym 9-10 lat mediana płacy była najwyższa i wyniosła 5 000 PLN. W branży ponadto bardziej ceniło się młodych kierowników. Najlepiej zarabiali na tym szczeblu bowiem ci, którzy mieli zaledwie 6-8 lat stażu pracy.
Już po raz piąty portal wynagrodzenia.pl przy współpracy z czołowymi portalami przeprowadza Internetowe Badanie Wynagrodzeń. Dzięki wypełnieniu ankiety, już z początkiem przyszłego roku będą Państwo mogli porównać swoje dochody z zarobkami innych. Zapraszamy do udziału w badaniu. .
Przeczytaj także:
Zarobki w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR w 2011r.
1 2
oprac. : Arkadiusz Koperek / wynagrodzenia.pl