Zarobki w mediach, reklamie i PR w 2008r.
2009-03-11 13:21
© fot. mat. prasowe
Rok 2008 pod względem wynagrodzeń był zdecydowanie korzystny dla specjalistów ds. PR. Połowa z nich zarabiała bowiem pomiędzy 3 200 PLN a 5 600 PLN brutto. Jednocześnie co 10. redaktor czy artysta grafik otrzymywał miesięcznie poniżej 1 700 PLN. Wciąż najpopularniejszym dodatkiem do wynagrodzenia w branży medialnej i reklamowej był w minionym roku telefon komórkowy.
Przeczytaj także: Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem
Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń pokazało, że w 2008 roku wynagrodzenia w wydawnictwach, mediach oraz firmach zajmujących się reklamą i PR związane były przede wszystkim z zajmowanym szczeblem. Najgorzej zarabiali pracownicy szeregowi (np. asystenci), dla których mediana dochodów wyniosła 2 600 PLN. Miesięczna płaca najliczniejszych w branży – specjalistów, była już o 54% wyższa. Badanie pokazało również, że najlepiej opłacanymi pracownikami w branży byli pełniący funkcję kierownika i dyrektora. Ich dochody kształtowały się bowiem na poziomie odpowiednio 6 000 PLN i 10 000 PLN brutto.fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Zarobki w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR w 2011r.
oprac. : Arkadiusz Koperek / wynagrodzenia.pl