Jakie wynagrodzenia w digital i e-commerce?
2022-04-12 09:41
Ile zarabia dyrektor w e-commerce? © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zarobki w Polsce rosną, ale nie wszędzie. Kto zarabia coraz mniej?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Ile zarabia dyrektor e-commerce?
- Jacy specjaliści z obszaru digital i e-commerce są dziś najbardziej poszukiwani?
- Co najczęściej przesądza o wzięciu udziału w procesie rekrutacyjnym ?
30 000 zł brutto to najczęściej oferowane wynagrodzenie na pozycji dyrektora e-commerce, a niektórzy kandydaci na to stanowisko mogą liczyć nawet na 45 000 zł brutto. Z kolei manager w ramach e-commerce najczęściej może zarobić 18 000 zł brutto, a najlepsi w dobrze płatnych branżach mogą otrzymać nawet 22 000 zł brutto. W obszarze digital kandydatowi na stanowisko dyrektora proponuje się najczęściej 28 000 zł brutto, z maksymalną stawką na poziomie 35 000 zł brutto. Z kolei digital manager może spodziewać się 15 000 zł brutto, które jest ofertowane najczęściej.
fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com
Ile zarabia dyrektor w e-commerce?
Zwiększenie sprzedaży online oraz rozwój technologii wpłynęły na dynamiczny wzrost zapotrzebowania na specjalistów z obszaru digital i e-commerce. Aby osiągnąć przewagę konkurencyjną, firmy rozpoczęły inwestycje w zaawansowane analizy danych, personalizację, customer experience czy automatyzację procesów marketingowych. Dlatego na wiele ofert pracy mogą liczyć obecnie osoby na stanowiskach, takich jak e-commerce manager, digital manager, projektant UX/UI, marketing automation specialist, czy CRM manager. Korzystne perspektywy kariery czekają też na pracowników zajmujących pozycje SEM/SEO specialist, traffic manager, web analyst, czy customer experience manager. W agencjach marketingowych nieustannie prowadzone są rekrutacje mające na celu przyciągnięcie project managerów, account managerów, strategy plannerów, content managerów, czy social media managerów – mówi Anna Tietianiec, business manager i ekspert w obszarze rekrutacji dla obszaru digital i e-commerce.
Mimo intensywnego rozwoju e-commerce i digital w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat, liczba ekspertów w tym obszarze nadal pozostaje niewystarczająca. Zapotrzebowanie na nowe ręce do pracy a jednocześnie trudna dostępność pożądanych pracowników zachęcają firmy do szukania rozwiązań, które pozwolą im wzmocnić swoją konkurencyjność na rynku.
Doświadczony pracownik, w trakcie zmiany pracy, może liczyć na wzrost wynagrodzenia w granicach 10 – 20%. Kandydaci z tego sektora niezwykle cenią sobie elastyczność. Doceniają pracę w formule w pełni zdalnej, rzadziej, hybrydowej. Najczęstszą motywacją do udziału w procesie rekrutacyjnym jest motywacja finansowa bądź możliwość rozwoju. Oceniając atrakcyjność propozycji zawodowej, kandydaci biorą pod uwagę zaplecze technologiczne firmy, możliwości uczestniczenia w szkoleniach branżowych oraz atrakcyjność projektów, w jakich będą brali udział – podsumowuje Anna Tietianiec.
Stanowiska najniżej opłacane w ramach obszaru digital i e-commerce to copywriter, z najczęściej oferowaną stawką na poziomie 8 000 zł brutto i maksymalną wyższą o 2 000 zł. Specjalista ds. afiliacji zarobi najczęściej 7 500 zł brutto, do maksymalnie 10 000 zł brutto.
„Raport trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy” wydany przez Manpower prezentuje dane o aktualnych stawkach dla ponad 250 stanowisk specjalistycznych i kierowniczych w podziale na 10 obszarów rynku. Publikacja przedstawia także 20 globalnych trendów, które będą oddziaływały na polski rynek w najbliższym czasie.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)