Stanowiska w firmie: jaka nazwa na wizytówce?
2006-09-26 12:47
Przeczytaj także: Prezesi na karuzeli poszukiwania pracy
• Art Director (Dyrektor Artystyczny) – organizuje i nadzoruje kampanie reklamowo-promocyjne, odpowiada za oprawę artystyczną eventów (np. targów) oraz ostateczną formę graficzną projektów. Na nim spoczywa też odpowiedzialność za wykonanie projektów.
• Credit Analyst (Analityk kredytowy) – osoba na tym stanowisku ocenia ryzyko kredytowe firmy czy grupy firm z danej branży, przygotowuje analizy branżowe i wnioski kredytowe, podejmuje decyzje kredytowe oraz sporządza odpowiednie umowy, analizuje zdolność kredytową oraz przedmiot kredytowania, współpracuje z doradcami kredytowymi.
• Graphic Designer (Projektant grafik) – zakres obowiązków tej osoby może być bardzo szeroki, m.in. projektowanie grafiki, projektowanie i wykonywanie materiałów reklamowych i różnego rodzaju struktur użytkowych związanych z reklamą wizualną, współpraca z fotografikami w zakresie realizowania projektów, obróbka cyfrowa zdjęć do materiałów reklamowych itd. Często grafik zajmuje się też zadaniami Webmastera - tworzeniem i administracją firmowej witryny internetowej.
• Sales Representative (Przedstawiciel handlowy) – osoba odpowiedzialna za zapewnienie efektywności działań sprzedażowych firmy, realizację budżetu sprzedaży, negocjowanie kontraktów, zarządzanie relacjami z klientami.
• Business Development Manager (Kierownik ds. Rozwoju) – jest to wysokie stanowisko kierownicze, które związane jest z utrzymywaniem kontaktów z kluczowymi klientami, współpracą z producentami, dystrybutorami, dostawcami, oceną nowych możliwości marketingowych dla produktu/usługi/działu, budowaniem świadomości marki, opracowywaniem strategii marketingowej lub inwestycyjnej działu/firmy, ewentualnie planów sprzedaży. A także z: monitorowaniem i analizą danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów, działań konkurencji i wyników własnego produktu/usługi, budowaniem relacji typu B2B, wspieraniem i wdrażaniem inicjatyw e-commerce i organizacją strategii typu CRM (client relationship management - zarządzanie relacjami z klientem), zarządzaniem projektami i motywowaniem zespołu, organizowaniem i monitorowaniem przetargów, udziałem lub prowadzeniem konferencji.
• Payroll Manager (Kierownik ds. wynagrodzeń) – do obowiązków tego kierownika należy zarządzanie systemem wynagrodzeń i całokształt spraw związanych z płacami.
• Procurement Director (Dyrektor ds. Zakupów) – osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiedzialna jest za negocjowanie umów z dostawcami, nadzorowanie realizacji podpisanych kontraktów zgodnie z ich wymogami i specyfikacjami, współpracę z zespołem realizującym projekt, bierze także udział w przygotowaniu kontraktów w oparciu o przepisy prawa handlowego i wewnętrzne procedury, monitoruje procesy zakupów oraz optymalizuje koszty.
oprac. : Aneta Tondos / Wokółkariery.pl