eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzeniaWynagrodzenia specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku

Wynagrodzenia specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku

2019-05-12 00:10

Wynagrodzenia specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku

Specjalista ds. obsługi klienta © contrastwerkstatt - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W 2018 roku w badaniu wzięło udział 623 specjalistów ds. obsługi klienta, z czego aż 70% stanowiły kobiety. Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3 800 PLN brutto miesięcznie. Co czwarty specjalista ds. obsługi klienta zarabiał mniej niż 3 100 PLN brutto. Z kolei 25% otrzymywało powyżej 4 800 PLN brutto miesięcznie.

Przeczytaj także: Wynagrodzenia pracowników szeregowych w 2018 roku

Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła 4 200 PLN. Powyżej mediany ogólnopolskiej zarabiały również osoby pracujące w Krakowie (3 944 PLN).

fot. mat. prasowe

Schemat 1. Wynagrodzenia całkowite specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku

Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3 800 PLN brutto miesięcznie.


fot. mat. prasowe

Schemat 2. Wynagrodzenia specjalistów ds. obsługi klienta w wybranych miastach 2018 roku

Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie.


Wykres 1. przedstawia wysokość wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Z danych wynika, że młodszy specjalista w zagranicznej firmie zarabiał o 4% więcej niż starszy specjalista w polskiej firmie.

fot. mat. prasowe

Wykres 1. Mediany wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji

Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego.


Wykres 2. prezentuje zarobki specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy zatrudnionych w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat. Ich zarobki w polskich firmach są o 1 210 PLN niższe niż w firmach zagranicznych.

fot. mat. prasowe

Wykres 2. Mediany wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy

Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat.


Informacje o badaniu: W 2018 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń uczestniczyło 101 860 osób. 60% uczestników badania to osoby powyżej 30 roku życia, 70% ma wykształcenie wyższe. 47% respondentów pracuje w przedsiębiorstwach w których zatrudnionych jest powyżej 250 osób, z kolei 66% pracuje w firmach z przewagą kapitału polskiego (powyżej 50%).

Agnieszka Sutor
Sedlak & Sedlak


Ile zarabiają inni na Twoim stanowisku? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki do rynkowych stawek! .

oprac. : wynagrodzenia.pl wynagrodzenia.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: