7 zasad tworzenia CV
2017-08-21 12:28
CV © rh2010 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak napisać CV dla branży kreatywnej
Zasada nr 1: nie ma uniwersalnego CV
Stworzenie jednej wersji CV, którą będziemy następnie wysyłać do kilku pracodawców, nie dość, że nie jest najlepszym pomysłem, to jeszcze może skutecznie obniżyć nasze szanse na rynku pracy. Warto bowiem pamiętać, że w walce o wymarzoną posadę liczy się zrozumienie pracodawcy i indywidualne podejście do jego oczekiwań. Dlatego też aplikacja powinna być starannie dopasowana do konkretnego ogłoszenia o pracę. Jak to zrobić? Wystarczy stworzyć listę umiejętności i kwalifikacji powiązanych z daną ofertą i umieścić słowa kluczowe w swoim CV. Efekt? Wzbudzenie zainteresowania pracodawcy już na samym starcie.
Zasada nr 2: unikaj błędów i literówek
Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie. Błędy ortograficzne i gramatyczne zniechęcą osoby rekrutujące do dalszej analizy nawet najciekawszego życiorysu. Potwierdza to aż 97% rekruterów! Najwięcej takich błędów zdarza się przy przeklejaniu treści z innych dokumentów, dlatego pamiętaj, by przed wysłaniem aplikacji sprawdzić ją w celu wyeliminowania ewentualnych błędów. O dodatkową pomoc możesz poprosić również znajomego, który świeżym okiem sprawdzi Twoje CV.
fot. rh2010 - Fotolia.com
CV
Zasada nr 3: utrzymuj profesjonalny ton, unikaj żargonu
Pamiętaj, że Twoje CV nie jest tylko zwykłym kawałkiem papieru, a prezentacją Twojej osobistej marki. Sposób w jaki się wyrażasz, mówi wiele o tym kim jesteś – z takim podejściem zgadza się 97% rekruterów. Co ważne, chociaż korzystanie z branżowej terminologii jest oznaką profesjonalizmu, to nie można jej mylić z branżowym żargonem, który więcej komplikuje niż wyjaśnia.
Zasada nr 4: opisz obowiązki na poprzednich stanowiskach
100% rekruterów zgadza się, że lista podstawowych obowiązków to punkt obowiązkowy każdego CV. Dlaczego? W zależności od firmy, stanowiska o tej samej nazwie mogą oznaczać zupełnie coś innego. Krótka lista wcześniejszych oraz obecnych obowiązków pozwoli rekruterowi zorientować się, w czym się specjalizujesz. Ponadto, nie zapomnij o swoich osiągnięciach – np. jeśli jesteś menedżerem sprzedaży możesz wspomnieć, że udało Ci się osiągnąć wzrost sprzedaży o 20%.
Przydatne linki:
- Wyszukiwarka ofert pracy
- Szablony CV
- List motywacyjny - szablony
Zasada nr 5: podkreśl pracę dla znanej marki, bądź firmy
Jeśli pracowałeś dla znanej marki, bądź dużej firmy, podkreśl to w swoim CV. Dzięki temu pokażesz, że miałeś okazję poznać biznes od „podszewki” – dużo się nauczyłeś i musiałeś bardzo się starać, by sprostać stawianym Ci oczekiwaniom. Pochwal się tym w swoim CV, a będziesz mieć przewagę nad innymi kandydatami.
Zasada nr 6: załącz fotografię
Profesjonalne zdjęcie w CV to wisienka na torcie Twojego wizerunku. Pomimo, że tradycyjnie uważa się, że niezamieszczenie fotografii w aplikacji chroni kandydata przed stereotypowymi osądami i dyskryminacją, to w erze social media – gdy osobiste informacje są powszechnie dostępne – lepiej wziąć sprawę w swoje ręce i załączyć profesjonalne zdjęcie. Uważa tak 79% ankietowanych rekruterów.
Zasada nr 7: zadbaj o swoje media społecznościowe
Po wysłaniu aplikacji upewnij się, że Twoje publiczne profile w social media są aktualne. Według badań aż 88% polskich rekruterów będzie Cię tam szukać zaraz po tym, jak wezmą do ręki Twoje CV. Co więcej, zadbaj, by publiczne treści, które są publikowane na Twoim profilu były zawsze w dobrym tonie. Krótko mówiąc, w sieci publikuj tylko to, co bez wstydu mógłbyś powiesić na drzwiach swojego domu. Upewnij się także, że wpisy oraz zdjęcia, które mają bardziej osobisty charakter, oznaczyłeś jako prywatne. Takie podejście pozwoli ci zapunktować w oczach rekruterów, ponieważ pokazuje, że wiesz, czym można pochwalić się światu, a co lepiej zachować dla rodziny i bliskich znajomych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)