Jak zostać szamanem sprzedaży
2006-03-27 00:04
Przeczytaj także: Jakie kompetencje handlowca?
A poza tym sto innych rzeczy, jak choćby właściwy ubiór, komponowanie świetnych wiadomości głosowych czy umiejętność podtrzymywania kontaktów. Wszystko to są niezwykle ważne zalety. Jest jednak jedna najważniejsza cecha, która odróżnia tego jednego od całej reszty sprzedawców: ten jeden SPRZEDAJE WIĘCEJ.
Po podsumowaniu sprzedaży nie ma już znaczenia, ile kto pracował, ile błyskotliwych wiadomości napisał i jak doskonałe są jego miesięczne zestawienia. Nie ma znaczenia, jak inteligentnie prowadzi rozmowy, jak świetnie jest ubrany, jak stylowo się nosi. Liczy się jedno - ile pieniędzy wpłynęło do firmy dzięki niemu.
Jeśli w swojej organizacji masz jednego lub więcej takich zaklinaczy deszczu, to jesteś szczęściarzem. I bez znaczenia jest, czy twój Rainmaker ma maniery wielkiej gwiazdy, czy lubi działać jak samotnik, czy też ma trudny charakter. Nie ma znaczenia, że nie chce grać według twoich zasad, ignoruje twoje zalecenia i zawsze spóźnia się ze sprawozdaniami. Liczy się tylko to, że dzięki niemu dzwoni kasa, pieniądze płyną rzeką, przychodzą nowi klienci. I dopóki zaklinacz deszczu przestrzega praw Boskich i ludzkich, i mieści się w budżecie, pozwól mu w spokoju sprowadzać deszcz. Bądź dla niego tolerancyjny. Ucz go. Trenuj.
Rainmakerzy przyprowadzają klientów,
a ci przynoszą pieniądze,
dzięki którym twoja organizacja rozkwita.

fot. mat. prasowe
W biznesowej tradycji Ameryki skutecznych handlowców, którzy sprowadzają deszcz pieniędzy do firmy nazywa się Rainmakerami. Termin ten został zaczerpnięty z tradycji indiańskiej i oznacza Zaklinacza deszczu. Zaklinacz deszczu to szaman, który przy użyciu nadzwyczajnych mocy sprowadza deszcz, tak potrzebny ludziom, zwierzętom i uprawom.
Ta książka jest dla tych, którzy chcą lub muszą stać się zaklinaczami deszczu dla swoich rodzin, firm i organizacji. Nikogo bowiem nie obchodzi, że "gospodarka słabnie", "klient zbankrutował", "kursy walutowe kuleją" albo "konkurent ma akurat nowy produkt". Myśliwy wraca do domu albo z ubitą zwierzyną, albo bez niej.
Przeczytaj także:
Skuteczna sprzedaż bezpośrednia - bariery
![Skuteczna sprzedaż bezpośrednia - bariery [© endostock - Fotolia.com] Skuteczna sprzedaż bezpośrednia - bariery](https://s3.egospodarka.pl/grafika/sprzedaz-bezposrednia/Skuteczna-sprzedaz-bezposrednia-bariery-r420Ug.jpg)
oprac. : Jeffrey J. Fox / Vocatio
Więcej na ten temat:
praca handlowca, handlowcy, skuteczny handlowiec, techniki sprzedaży, handlowanie, rozmowy handlowe