Jak sprawną rekrutację widzą sami kandydaci. Co mogą zmienić pracodawcy?
2016-08-10 14:56
Rozmowa kwalifikacyjna © Monkey Business - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nieprzyjazna rekrutacja pracowników naraża na straty finansowe
– Przeprowadzamy kilkanaście konsultacji kariery w tygodniu. Na większości spotkań kandydaci opowiadają nam historie o nieudanych rekrutacjach. Przeważająca część naszych kandydatów jest niezadowolonych z tych samych elementów procesu rekrutacyjnego. Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić badanie, które pokaże pracodawcom, co powinni poprawić w sposobie, w który poszukują pracowników – mówi Piotr Sosnowski, współzałożyciel InterviewMe.
Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:
1. Źródła informacji o pracodawcy
Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72%) oraz z fora i strony internetowe (67%). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65%) oraz w opiniach znajomych (48%). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35% badanych.
fot. mat. prasowe
Skąd kandydaci czerpią informacje o pracodawcach?
2. Co powinna zawierać oferta pracy?
Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86%) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62%). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44%) oraz formie współpracy (33%) i benefitach (21%).
fot. mat. prasowe
Jakich informacji brakuje kandydatom w ofertach pracy?
3. Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej
W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65%) oraz o wynagrodzeniu (64%). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48%). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38%) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15%).
fot. mat. prasowe
Jakich informacji brakuje kandydatom na rozmowie?
4. Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?
Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86%), możliwości rozwoju w firmie (69%) oraz atmosfera w firmie (58% badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54%), kultura organizacji (44%) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27%).
fot. mat. prasowe
Co decyduje o przyjęciu oferty pracy
5. Wizerunek pracodawcy w sieci
Ponad 75% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci.
fot. mat. prasowe
Wpływ wizerunku pracodawcy na przyjęcie oferty
Dla 53% kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)