eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzeniaKomunikacja marketingowa: zarobki w branży w 2016 r.

Komunikacja marketingowa: zarobki w branży w 2016 r.

2016-07-06 09:32

Komunikacja marketingowa: zarobki w branży w 2016 r.

Jakie wynagrodzenia w komunikacji marketingowej? © pieniądze_114126056_piter2121 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło wyniki nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej, organizowanego corocznie od kilkunastu lat.

Przeczytaj także: Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem

Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz agencji eventowych przeprowadziła na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR firma IDEA! Human Capital we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA.

Kondycja firm – przychody


Kluczowym wskaźnikiem określającym stan branży jest poziom uzyskiwanych przychodów. 61% badanych firm zakończyło rok 2015 z sukcesem – zwiększając przychody lub co najmniej utrzymując je na dotychczasowym poziomie.

Pozwala to całej branży patrzeć z optymizmem na bieżący rok, zakładając, że nie nastąpi zmiana w warunkach makroekonomicznych w Polsce i w Europie. (93% firm zakłada, że ich sytuacja będzie w roku 2016 nie gorsza niż w roku minionym).

fot. mat. prasowe

Przychody prognozowane i rzeczywiste członków SKM SAR

Połowie badanych firm udało się zwiększyć przychody w 2015 r. Prognozy na rok 2016 są jeszcze bardziej optymistyczne.


Kondycja firm – zatrudnienie


Tempo wzrostu zatrudnienia jest bezpośrednio powiązane ze wzrostem przychodów w agencjach reklamowych i mediowych. Aż 95% badanych organizacji oczekuje, iż zwiększy liczbę pracowników, albo co najmniej utrzyma ją na dotychczasowym poziomie w trakcie roku 2016.

fot. mat. prasowe

Zmiany liczby pracowników - prognozowane i rzeczywiste wśród członków SKM SAR

Wiele wskazuje na to, że w bieżącym roku firmy z branży marketingowej będą zwiększać zatrudnienie.


Wynagrodzenia w branży komunikacji marketingowej


W porównaniu z poziomami płac ustalonymi w badaniu 2015, w agencjach reklamowych i mediowych zaobserwowano wzrost rynkowych wartości przeciętnych wynagrodzeń. Dla płacy całkowitej (obejmującej płacę gwarantowaną plus premie/prowizje i honoraria zmienne) – wzrost ten osiągnął średnio poziom 3%, ale wzrost nie dotyczy wszystkich stanowisk.

Dla 53% wycenionych w badaniu stanowisk odnotowano wzrost wynagrodzenia gwarantowanego rok do roku, a dla 26% pozostało ono na stałym poziomie. Spadek przeciętnych płac odnotowano dla 21% stanowisk. Podobny odsetek stanowisk odnotował wzrost, stabilizację lub spadek przy analizie przeciętnej płacy całkowitej.

W tabelach poniżej zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana) dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla płacy gwarantowanej brutto. Jest to wartość płacy zapisana w umowie – dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych; dla osób wystawiających faktury – uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w PLN w wymiarze miesięcznym.

Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych – takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne.

fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

Senior copywriter może liczyć na wynagrodzenie w wysokości 11 000 PLN.


fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

Dla 53% wycenionych w badaniu stanowisk odnotowano wzrost wynagrodzenia gwarantowanego rok do roku.


fot. mat. prasowe

Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN]

Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych, takich jak premie czy prowizje.


Stawki godzinowe


Badanie SKM SAR obejmuje również określenie wartości stawek cennikowych (wg stanu na 1.4.2016), czyli prezentowanych klientom agencji reklamowej lub mediowej na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Wartość stawek za godzinę pracy poszczególnych stanowisk jest wyrażona netto (bez VAT) w PLN i fakturowana przez firmę – nie należy więc mylić tej wartości z płacą netto uzyskiwaną przez pracowników.

W bieżącym roku stawki godzinowe uległy lekkiemu wzrostowi (o 2%). Pamiętając, iż w roku 2015 odnotowano obniżenie poziomu stawek godzinowych również o 2% można stwierdzić, iż stawki cennikowe wróciły do poziomu z roku 2013.

fot. mat. prasowe

Stawka godzinowa PLN (mediana)

W bieżącym roku odnotowano wzrost stawek godzinowych na poziomie 2%


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: