eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaSprawdź, czy możesz pracować w PR

Sprawdź, czy możesz pracować w PR

2016-03-07 10:12

Przeczytaj także: Dla kogo praca w branży PR?


Po czwarte: ekstrawersja


W przypadku ekstrawersji, już sami twórcy „wielkiej piątki” zauważyli zbieżność ze światem marketingu i PR. Z badań wynika, że ekstrawertycy osiągają lepsze wyniki w pracy. Częściej proponuje się im również zadania oparte na kontaktach osobistych, np. stanowiska w dziale reklamy.
Osoby towarzyskie, rozmowne doskonale sprawdzą się w kontaktach z klientami czy mediami. W negocjowaniu założeń kampanii lub zasad publikacji przyda się też kolejna immanentna cecha ekstrawertyków – stanowczość.

Z otwartością nie można jednak przesadzić. Idealny PR-owiec to taki, którego poziom ekstrawersji jest co prawda zbliżony prawej strony schematu, ale tylko nieznacznie odchylony od środka osi. Dlaczego?

Bo public relations ma być cieniem, szarą strefą i budulcem dla kreowanej marki. Nie można doprowadzić do sytuacji, że towarzyskość stworzy z agencji czy PR-owca „gwiazdę”. Istotą jest przecież tworzenie mostu komunikacji firm z odbiorcami, a nie kreowanie indywidualności.

Jak wyznaczyć granicę ekstrawersji PR-owca?
- Dobrym przykładem są managerowie gwiazd – wskazuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. – Ich sukcesem nie jest przecież liczba tytułów z ich nazwiskiem na pierwszej stronie, ale z nazwiskiem podopiecznego. Manager pozostaje w cieniu, a za swoją pracę pobiera nawet 50% wartości kontraktu - wyjaśnia.

Po piąte: otwartość


W tzw. wielkiej piątce ważną pozycję zajmuje także otwartość. Szczególnie w zespołach kreatywnych potrzebne są przecież osoby, które chętnie zapoznają się z nowymi pomysłami, są skłonne do zmiany poglądów i postaw pod wpływem nowych informacji.
Kreatywność i otwartość można oczywiście odpowiednio stymulować. Ciekawym sposobem są burze mózgów. Dla odważniejszych można polecić także metodę pracy twórczej Walta Disneya.

Jego zdaniem, aby stworzyć coś naprawdę innowacyjnego najpierw trzeba stać się marzycielem/wizjonerem i bez żadnych zahamowań gromadzić pomysły. Wszystkie należy wziąć pod uwagę nawet, jeżeli wydają się niemożliwe do zrealizowania. Dopiero będąc realistą/planistą trzeba urzeczywistnić priorytety, a w ostatniej fazie stać się krytykiem. W tym momencie może się okazać, że cel będzie osiągalny dopiera za 2 lata, a nie za rok. Jednak dzięki temu procesowi, zostanie stworzony oryginalny pomysł.

fot. mat. prasowe

Metoda pracy twórczej Walta Disneya

Zdaniem Disneya, aby stworzyć coś naprawdę innowacyjnego najpierw trzeba stać się marzycielem/wizjonerem


Otwartość wiąże się także z elastycznością pracowników. W świecie PR niezwykle często zmieniają się trendy i codzienna lektura nowinek branżowych może nie wystarczyć. Dobrym pomysłem jest uczestnictwo w spotkaniach branżowych jak np. krakowskie spotkania Komu Komunikacja, czy Czwartki Social Media, podczas których można czerpać wiedzę z wzajemnych doświadczeń.

Ile jest w Tobie PR-owca?


„Wielka piątka” to doskonałe narzędzie dla project managerów, accountów, którzy mają decydujący głos w tworzeniu zespołów kreatywnych. Znajomość schematu może pomóc już na etapie rekrutacji, a także w momencie tworzenia teamu.

Warto jednak zaznaczyć, że model ten może być także instrumentem autorefleksji dla przyszłych lub obecnych PR-owców. W oparciu o „wielką piątkę” i naszą analizę można odpowiedzieć na kilka pytań: Czy jesteś wystarczająco ugodowy? Czy potrafisz stawiać sobie cele i sumiennie je realizować? Czy nie jesteś negatywnie emocjonalny? A także czy jesteś otwartym na świat ekstrawertykiem?

Jeśli posiadasz większość tych cech, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć karierę PR-owca. Oczywiście w cieniu swojego klienta!

Patrycja Grzybowska,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: PR, public relations, praca w PR, branża PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: