Zarobki w Polsce: trendy 2016
2016-01-19 12:57
Przeczytaj także: Zarobki w Polsce: trendy 2015
ZRÓŻNICOWA NA ŚCIEŻKA KARIERY W SZEROKO POJĘTEJ BRANŻY HOSPITALITY
Najczęściej poszukiwanym specjalistą w branży Hospitality jest Sales Manager, odpowiedzialny za aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sukcesy sprzedażowe zapewniają możliwości awansu w ramach szeroko pojętego sektora oraz stosunkowo łatwą zmianę specjalizacji, np. z hotelarstwa na organizację podróży korporacyjnych. Hotele odnotowują mniejszą mobilność kandydatów, co w najbliższym czasie może się przyczynić do konieczności poszerzenia i uatrakcyjnienia ich oferty skierowanej do potencjalnych pracowników. Branża turystyczna, obejmująca głównie zagraniczne linie lotnicze, charakteryzuje się dużą centralizacją struktur i niewielką, lokalną elastycznością zatrudnienia.
ZAKUPY I LOGISTYKA - RÓŻNORODNE KOMBINACJE JĘZYKOWE W CENIE
ROZWÓJ OBSZARU OBSŁUGI KLIENTA
W roku 2015 odnotowaliśmy sporą liczbę procesów rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw. W ramach tego obszaru, najbardziej poszukiwanymi profilami są specjaliści i menedżerowie. Pracodawcy szukają osób o kompetencjach analitycznych i planistycznych, które zajęłyby coraz powszechniej występujące stanowiska, m.in. Analityka ds. Supply Chain, Planisty Popytu czy Specjalisty ds. Optymalizacji Procesów Logistycznych.
Nie słabnie również zainteresowanie Specjalistami ds. Obsługi Klienta ze znajomością języków obcych, przy czym międzynarodowe korporacje poszukują osób ze znajomością co najmniej dwóch języków obcych. Odpowiedzialność na tych stanowiskach coraz częściej jest przenoszona do wydzielających się Centrów Usług Wspólnych.
W sektorze TSL (Transport-Spedycja-Logistyka), zauważamy wzrost zainteresowania stanowiskami operacyjnymi. Zmniejszył się natomiast popyt na stanowiska handlowe, które cieszyły się popularnością w ubiegłym roku. Poszukiwani są również spedytorzy ze znajomością rynku i co najmniej jednego języka obcego.
ADMINISTRACJA – OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
ZWIĘKSZENIE ZAKRESU OBOWIĄZKÓW DZIAŁÓW WSPARCIA
Pracodawcy mają coraz wyższe oczekiwania względem osób na stanowiskach asystenckich. Wynika to głównie z faktu, że reprezentują one firmę i kontaktują się z klientami, a ponadto mają dostęp do poufnych informacji. Pożądanymi cechami u kandydatów na tego typu stanowiska są wysoka kultura osobista, dyskrecja oraz duża wiedza ogólna.
fot. mat. prasowe
Tabela wynagrodzeń - administracja
Najwięcej zarobi Dyrektor administracyjny.
W związku z tym, na rynku coraz częściej zamiast stanowisk wyłącznie recepcyjnych następuje przesunięcie w kierunku funkcji Office Assistant, która obejmuje również elementy wsparcia pracowników biura, a nawet pracy Zarządu. W dalszym ciągu, na niemal wszystkich stanowiskach administracyjnych, wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego i taka tendencja dotyczy nie tylko największych firm międzynarodowych, lecz również mniejszych struktur, także tych polskich. Osoby aplikujące na wyższe stanowiska wsparcia asystenckiego bądź administracyjnego muszą wykazać się kilkuletnim doświadczeniem (najchętniej w firmach międzynarodowych), a znajomość dodatkowego (poza angielskim) języka obcego staje się niezaprzeczalnym atutem.
Z drugiej strony, na oferty pracy nadal mogą liczyć osoby z mniejszym doświadczeniem, ale z bardzo dobrą znajomością języka angielskiego i predyspozycjami do pracy na stanowisku asystenckim/administracyjnym, takimi jak świetna organizacja pracy i umiejętność szybkiej nauki.
ŚWIADOMA ŚCIEŻKA KARIERY
Na rynku obserwuje się wzrost płac dla Asystentów Zarządu, ponieważ wybór tego stanowiska jest coraz częściej świadomym wyborem ścieżki kariery, wymagającym szeregu unikalnych kompetencji (wykształcenie wyższe, biegła znajomość języka angielskiego, doświadczenie w firmach międzynarodowych) oraz odpowiednich predyspozycji. Dodatkowo, dla kandydatów na stanowiskach asystenckich bardzo istotne są również korzyści pozapłacowe, takie jak pojawiające się już standardowo benefity w postaci karty sportowej oraz prywatnej opieki medycznej. Osoby te cenią sobie możliwość pracy w dobrej atmosferze, dlatego też sprzyjające środowisko pracy i zgrany zespół są dla nich istotniejsze od wielkości firmy czy rozpoznawalności marki.
ZASOBY LUDZKIE - RÓŻNICA WIEKU PRACOWNIKÓW JAKO ATUT
ROZWÓJ NARZĘDZI WSPARCIA PROCESÓW HR
Pomimo stosunkowo dobrej sytuacji na rynku pracy, pracodawcy niejednokrotnie borykają się z problemem obsadzenia etatów specjalistami dysponującymi oczekiwanymi kompetencjami. Dlatego też kwestia odpowiedniego wykorzystania zasobów ludzkich stała się dla firm kwestią priorytetową. Chcąc efektywnie kierować ścieżką rozwoju kadr, pracodawcy coraz chętniej inwestują w działy personalne.
![Zarobki w Polsce: trendy 2020 [© Andrey Popov - Fotolia.com] Zarobki w Polsce: trendy 2020](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/place-w-Polsce/Zarobki-w-Polsce-trendy-2020-226093-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)