eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzeniaZarobki w Polsce: trendy 2016

Zarobki w Polsce: trendy 2016

2016-01-19 12:57

Przeczytaj także: Zarobki w Polsce: trendy 2015


fot. mat. prasowe

Tabela wynagrodzeń - nieruchomości

Head of Leasing Department zarobi rekordowo dużo.


DOŚWIADCZENIE ZAWSZE W CENIE


Zauważamy rosnące zapotrzebowanie na osoby z doświadczeniem w sprzedaży nieruchomości komercyjnych. Firmy i instytucje, posiadające w swoim portfelu grunty inwestycyjne lub zabudowane nieruchomości, są świadomie zamrożonych w nich środków finansowych. Z tego względu coraz częściej decydują się na sprzedaż lub leasing zwrotny, co jest jednoznaczne z rosnącym zapotrzebowaniem na utalentowanych sprzedawców. Jednak pracodawcy nie ograniczają się jedynie do osób posiadających doświadczenie w branży – w firmach zajmujących się wynajmem powierzchni komercyjnych coraz częściej zatrudnienie znajdują kandydaci z doświadczeniem w sprzedaży B2B.

Wśród kandydatów obserwujemy coraz większe zainteresowania elementami pozapłacowymi, znajdującymi się w ofercie pracodawcy. Oprócz możliwości rozwoju w strukturach firmy i narzędzi pracy, na znaczeniu zyskują benefity, takie jak chociażby karta sportowa, dofinansowanie nauki języków obcych czy prywatna opieka medyczna.

PRODUKCJA - MOCNA POZYCJA KANDYDATÓW NA RYNKU


W ubiegłym roku utrzymywał się trend rozbudowy i modernizacji parków maszynowych. Podobny będzie rok 2016, w którym nastąpi realizacja szeregu inwestycji w ramach zakładów produkcyjnych, gdzie wykorzystane będą najnowsze innowacyjne technologie.

NIEWIELKA MOBILNOŚĆ PRACOWNIKÓW PROBLEMEM DLA PRACODAWCÓW


Ze względu na duże zapotrzebowanie na pracowników o profilu produkcyjno-inżynieryjnym, w branży coraz częściej mówi się o rynku kandydata. Oznacza to, że osoba z dużym doświadczeniem i kwalifikacjami, dysponująca dodatkowo znajomością języka angielskiego może wybierać spośród wielu ciekawych ofert pracy. Trend ten zmusza firmy do pozyskiwania kandydatów z innych, często odległych, lokalizacji.

Zauważamy utrzymującą się zależność pomiędzy poziomem stanowiska a gotowością kandydatów do relokacji. Podczas gdy największą mobilnością wykazują się kandydaci na stanowiska menedżerskie, to wśród specjalistów obserwuje się niewielkie zainteresowanie relokacją, szczególnie gdy nie wiąże się ona z awansem. Biorąc pod uwagę struktury organizacyjne firm produkcyjnych, nadal silny jest trend związany z „umacierzowieniem”. Działanie wielu zakładów w ramach większych i często globalnych struktur korporacyjnych upowszechnia podwójne czy też wielopoziomowe raportowanie w ramach organizacji.

fot. mat. prasowe

Tabela wynagrodzeń - produkcja

Na najwyższe zarobki może liczyć Plant Manager w firmach powyżej 500 pracowników.


Ta tendencja, od lat charakterystyczna dla branży automotive, upowszechnia się również w innych obszarach produkcyjnych. Bardzo rzadko spotyka się pracowników, którzy w swoim życiu zawodowym nie zetknęli się z podwójnym raportowaniem, zespołami projektowymi, pośrednim zarządzaniem i innymi elementami charakteryzującymi nowoczesne systemy zarządzania produkcją. Zmiany te nie byłyby możliwe bez nowoczesnych systemów ERP, które umożliwiają sprawny przepływ informacji w coraz bardziej skomplikowanych strukturach firm.

Pracodawcom najtrudniej pozyskać specjalistów, ze szczególnym uwzględnieniem podstawowych stanowisk inżynierskich w branżach automotive, elektronicznej czy FMCG. Źródłem przewagi konkurencyjnej pracodawców w walce o najlepszych pracowników, poza wysokością wynagrodzenia, systemem premiowym czy benefitami pozapłacowymi, w coraz większym stopniu stają się przejrzyste plany rozwojowe dotyczące konkretnego kandydata.

MARKETING I SPRZEDAŻ - OFFLINE I ONLINE GRAJĄ DO JEDNEJ BRAMKI


MARKETING W MODELU OMNICHANNEL


Popularyzacja innowacyjnego podejścia do marketingu i sprzedaży nieustannie tworzy nowe miejsca pracy dla grona specjalistów i menedżerów o bardzo specyficznych kompetencjach. Poszukiwani będą marketerzy, którzy potrafią nieszablonowo podejść do pracy z produktem i odpowiedzieć na zmieniający się model konsumenta pokolenia Y i Z, a więc konsumenta, który swój zakup finalizuje w innym kanale niż go rozpoczął.

W minionym roku, jednym z najgorętszych tematów stał się marketing i handel „wszechkanałowy”. Omnichannel to nic innego jak integracja kanałów sprzedaży, która ma zapewnić konsumentowi spójny obraz produktu i komfort w podejmowaniu decyzji zakupowych. Należy zrozumieć, że nie polega to na tworzeniu alternatywnych kanałów sprzedaży, ale próbie ich łączenia i przenikania świata online do offline (i odwrotnie).

Rynek będzie poszukiwał ekspertów ds. omnichannel. Wachlarz organizacji zainteresowanych osobami o tak szerokich kompetencjach nadal będzie się powiększał – ich miejscem pracy staną się firmy producentów, dystrybutorów oraz szeroko rozumiany obszar konsultingu.
Przeczytaj także: Zarobki w Polsce: trendy 2020 Zarobki w Polsce: trendy 2020

poprzednia  

1 ... 5 6 7 ... 11

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: