eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownikaRynek pracy - stwórz własną markę!

Rynek pracy - stwórz własną markę!

2015-09-29 00:22

Rynek pracy - stwórz własną markę!

Stwórz własną markę © Elnur - Fotolia.com

Na Twoje decyzje zakupowe wpływa to, jak kojarzą Ci się produkty. Wybierasz marki, które Cię bawią lub konotują się z jakością. To, jaki wizerunek ma dana marka, wpływa na jej sprzedaż. Podobnie jest z rynkiem pracy. W pewnym sensie jesteś „produktem”, który musisz „sprzedać” potencjalnemu pracodawcy, by chciał Cię zatrudnić. Aby to zrobić, musisz pracować na własną, silną „markę”.

Przeczytaj także: Studia wyższe nie przygotowują do pracy

Kreuj swój wizerunek w taki sposób, aby pracodawcy, wpływowe osoby i branża, w której działasz, wyrobiły sobie pozytywną opinię na Twój temat. Stanie się marką samą w sobie może poszerzyć Twoje horyzonty zawodowe, przyczynić się do awansu, zwiększyć Twoją pensję i wypromować Cię w branży, w której na co dzień funkcjonujesz, dzięki czemu już nigdy nie będziesz miał problemów ze zdobyciem pracy.

Oto więc pięć wskazówek, które Ci pomogą:

Wyróżniaj się


Rozpoznawalność opierająca się na konkretnej rzeczy bądź cesze to pierwszy punkt każdej firmy, która dąży do promowania swojej marki. Czy jesteś: bystry, zaradny, zabawny, sprytny? Co jest Twoim znakiem rozpoznawczym? Bez względu na to, czy chodzi o stacje telewizyjne czy linie lotnicze – marka musi być zupełnie inna od wszystkich. Zacznij więc tworzenie siebie, swojej marki poprzez swoje CV i sprawdź, czy oferuje ono potencjalnemu pracodawcy coś nowego, oryginalnego i innego. Podkreśl swój najsilniejszy punkt lub wyróżniającą Cię spośród innych cechę bądź umiejętność.

Bądź konsekwentny


Od CV aż po konto na Facebooku i bloga, upewnij się, że komunikujesz światu swoją osobę w sposób spójny, prawdziwy i zgodny z tym, kim naprawdę jesteś. Jeśli potencjalni pracodawcy bądź ludzie z branży będą chcieli wyrobić sobie opinię na Twój temat (oraz Twojej marki) poprzez takie źródła, bycie konsekwentnym w promowaniu siebie i swoich wartości naprawdę pomaga – mówi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Jeśli komunikujesz swoją markę w sposób niespójny i niejednoznaczny nie stworzysz silnej marki i sprawiasz wrażenie niewiarygodnego. Pamiętaj – wysyłanie sprzecznych sygnałów nie zaprowadzi Cię na szczyt.

Promuj swoją markę


Czy robisz wystarczająco dużo, aby wypromować i rozprzestrzenić swoją markę? Bez wątpienia wszyscy spędzamy wiele czasu w wirtualnym świecie, ale czy właściwie wykorzystujemy ten czas? Zamieść swoje CV, pokaż się, bądź aktywny w sieci, np. na forach internetowych poruszających tematykę z Twojej branży. Pytaj, ale też podejmuj dyskusje. Możesz też prowadzić swojego bloga – jeśli zrobisz to w odpowiedni sposób, nie tylko pokażesz światu, kim jesteś, lecz także wzmocnisz swoją markę i być może zdobędziesz wymarzoną pracę. W efekcie tych działań inni zaczną Cię kojarzyć i staniesz się twórcą własnego sukcesu.

fot. Elnur - Fotolia.com

Stwórz własną markę

Kreuj swój wizerunek w taki sposób, aby pracodawcy, wpływowe osoby i branża, w której działasz, wyrobiły sobie pozytywną opinię na Twój temat.


Spiesz się powoli


Największe marki (i związani z nimi ludzie sukcesu) nie stały się tym, czym są obecnie, z dnia na dzień. To wszystko zajmuje trochę czasu i wymaga planowania. Zastanowienie się, kim tak naprawdę jesteś i jaki chcesz kreować swój wizerunek, to pierwszy i najważniejszy krok. Następnie, regularne i stopniowe „popychanie” marki w odpowiednim kierunku ku sukcesowi powinno być stałym elementem Twojego działania, nie zaś przejawem jednorazowych aktywności. Kiedy nabierzesz większej pewności siebie i obycia, możesz działać dynamiczniej i efektywniej, ale powolny start pozwoli Ci na poznanie i „poczucie” tego wszystkiego oraz sprawdzenie, jak działa branża.

Bądź wiarygodny


Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz, musisz ciągle starać się, by Twoja marka była wiarygodna. Nikt nie potraktuje Cię poważnie jeśli będziesz propagował i promował szalone oraz niewykonalne pomysły czy idee, które brzmią absurdalnie. Ludzie wierzą w marki – uwierzą więc i w Twoją, jeśli będą pewni, że mogą Ci zaufać.

Poświęć więc trochę czasu na przemyślenie, kim tak naprawdę jesteś, co chcesz osiągnąć, a następnie staraj się o to, promuj siebie, odnoś sukcesy i inspiruj innych – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

oprac. : Monster Polska Monster Polska

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: