6 cech, których szukają pracodawcy
2015-08-13 11:40
Umiejętność radzenia sobie ze stresem to jedna z pożądanych cech w pracy © Nicola_Del_Mutolo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Podnoszenie kwalifikacji a obowiązki pracodawcy
Wystąpienia publiczne: w przypadku zajęcia, w którym wymagana jest nienaganna autoprezentacja, częste spotkania z Klientami czy efektywna sprzedaż bezpośrednia, niezbędna jest odwaga i otwartość. Jeśli nie posiadasz zdolności wystąpień publicznych, Twoja kariera może nie nabrać tempa, a Ty sam poczujesz, że nie możesz w pełni się rozwinąć. Na szczęście takie kwalifikacje można odpowiednio szlifować.Nie bój się brać udziału w debatach, wypowiadaj się często na forach lub specjalnych grupach dyskusyjnych, do których możesz się zapisać. Zastanów się, co najważniejszego chcesz przekazać publiczności i czym ją zaciekawić, a zdobędziesz uznanie i nauczysz się cennej sztuki przemawiania – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
Praca zespołowa: większość firm, z którymi będziesz miał okazję współpracować stawia na współdziałanie w grupach. To okazja do wymiany myśli, dzielenia się pomysłami, które później można rozwinąć w ciekawe projekty. Jako członek takiego zespołu przede wszystkim szanuj zdanie każdego, nawet jeśli się z nim nie zgadzasz. Staraj się także uczyć jak najwięcej od pracowników starszych stażem, których możesz uczynić swoimi mentorami. Gdy posiadasz dłuższy staż pracy – nie narzucaj swojego autorytetu i zdania. Pozwól wykazywać się innym, w luźnej i przyjemnej atmosferze dyskusji.
Umiejętność radzenia sobie ze stresem: na praktycznie każdym stanowisku napotykamy na sytuacje, które mogą wywołać w nas napięcie. Czasem źródłem problemu są konflikty ze współpracownikiem, innym razem np. osoba przełożonego lub niemiły Klient. Sztuką jest znaleźć punkt równowagi, w którym będziemy umieli rozluźnić się i wyciszyć. Ważne też, by nie przynosić swoich frustracji do domu, bo mogą negatywnie oddziaływać na członków rodziny.
Pokora i cierpliwość: metodą małych kroków, poprzez swoje zaangażowanie oraz pracę można osiągać kolejne szczeble kariery. Nie nastawiaj się na szybkie wyniki w krótkim czasie, tylko odpowiednio przemyśl swoją karierę. Bądź wytrwały i konsekwentnie realizuj cele zawodowe, które sobie nakreślisz.
Pamiętaj, że masz również prawo popełniać błędy, a kluczem do sukcesu jest uczenie się na nich – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.
Dokształcanie się: pracownicy, którzy z zapałem opowiadają o swojej branży i mogą pochwalić się obszerną, stale aktualną wiedzą na jej temat, prawdziwie imponują innym. Czytaj więc magazyny, serwisy, książki czy publikacje branżowe. Jeśli masz niedosyt informacji – pomyśl o kursach, szkoleniach podnoszących Twoje kwalifikacje. Nie zamykaj się na nową wiedzę, bo ta pociąga za sobą wyzwania i otwiera szereg możliwości.
fot. Nicola_Del_Mutolo - Fotolia.com
Umiejętność radzenia sobie ze stresem to jedna z pożądanych cech w pracy
Umiejętność zarządzania czasem: wiele osób ma nie lada problem z ustaleniem priorytetów codziennych zadań i takim planowaniem, by móc zdążyć ze wszystkimi projektami w wyznaczonych terminach. Ustal od nowa cele, które są najważniejsze dla Twojej pracy, ułóż plan pracy oraz określ limity czasowe na wykonanie poszczególnych zadań. Sprawdź również, które cele zajmują Ci najwięcej czasu, a wówczas sprawdź dlaczego tak się dzieje i co możesz zrobić, by nie mieć opóźnień. Nie bój się także prosić o pomoc innych, jeśli nie możesz zrobić wszystkiego na raz.
oprac. : Monster Polska
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)