eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika6 elementów profilu zawodowego na social media

6 elementów profilu zawodowego na social media

2015-07-04 00:44

Przeczytaj także: Zawodowy portal społecznościowy. Czy warto założyć konto na LinkedIn?


Kogo chcemy znać


Aby zmaksymalizować korzyści wynikające z aktywności na portalach społecznościowych warto zastanowić się, do kogo należy dotrzeć z informacjami i od kogo je czerpać. W swojej sieci kontaktów z pewnością warto mieć współpracowników, partnerów biznesowych, rekruterów. Warto też obserwować liderów opinii.

„Przydatne może okazać się zaproszenie nawet osób niekoniecznie poznanych osobiście. Mogą być źródłem informacji o obecnych tendencjach na rynku i dostarczać nowinek o tym, co obecnie dzieje się w branży. Nie krępujmy się także wysyłać prywatnych wiadomości do takich osób. Na przykład rekruterzy mogą pomóc w znalezieniu odpowiedniej pracy, ale też często po prostu doradzą w kwestiach zawodowych. Nie wysyłajmy jednak identycznych wiadomości do wszystkich. Szczególnie w przypadku osób, których nie znamy, warto dobrze umotywować zaproszenie lub odwołać się do sytuacji, w której mieliśmy okazję wspólnie uczestniczyć – np. konferencji” – Agata Góra, konsultantka HRK SSC/BPO.

Kto może nas znać


Portale oferują szereg zaawansowanych ustawień prywatności, mogący przyprawić o zawrót głowy. Do najważniejszych należy:
  • możliwość ograniczenia widoczności profilu (czy będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Internetu, dla użytkowników portalu, tylko dla osób z sieci kontaktów);
  • możliwość ograniczenia widoczności naszej aktywności (publiczne będą nasze posty czy opinie, ale nie aktywności w rodzaju uzupełnienia profilu, dołączenia do grupy czy dodania nowego kontaktu).

Mając profesjonalnie przygotowany profil, nie ma potrzeby zawężania ustawień prywatności. Otwartość profilu budzi zaufanie i pozytywne skojarzenia. Oczywiście, jeśli planuje się dyskretnie szukać pracy, zaproszenie kilkudziesięciu rekruterów jednego dnia może wzbudzić zdziwienie obecnego pracodawcy – wtedy warto w opcjach zaznaczyć, że nie chcemy, aby wszystkie aktywności były widoczne dla pozostałych.

Co chcemy pokazać?


Niektórym wystarcza posiadanie tylko wizytówki na portalu, natomiast od części zawodów oczekiwana jest aktywność i dzielenie się informacjami. Dotyczy to w szczególności wszelkich specjalizacji w ramach konsultingu, PR, employer brandingu. Decyzja należy do nas – jeśli zdecydujemy się na aktywność konieczne jest o zadbanie o wartość merytoryczną prezentowanych informacji. Krótko mówiąc warto publikować tylko to, pod czym z całą pewnością moglibyśmy się podpisać. Unikać też należy wszelkiego rodzaju humorystycznych postów, które jednak mogą urazić określone grupy.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: