Obalamy 3 mity na temat CV
2015-05-30 00:40
Przeczytaj także: CV okiem rekruterów
Przydatne linki:
- Wyszukiwarka ofert pracy
- Szablony CV
- List motywacyjny - szablony
Mit nr 3: Nie ważna jest treść CV, bo rekruter i tak patrzy głównie na zdjęcie
Często również pokutuje opinia, że zdjęcie w CV jest nawet ważniejsze niż jego treść. Kandydaci tracą czas na wybór odpowiedniej fotografii zamiast skoncentrować się na właściwym opisie doświadczenia. Jak pokazuje jednak badanie eyetrackingowe, przeprowadzone przez Pracuj.pl, rekruterzy poświęcają zaledwie 3% całego czasu na analizę zamieszczonych zdjęć. Rekruterzy głównie poświęcają czas na analizę doświadczenia (58% czasu poświęconego na analizę CV). Kolejne obszary, które pochłaniają czas rekruterów to wykształcenie (9% czasu), czy umiejętności kandydata (5% czasu).
- Wśród kandydatów panuje powszechne przekonanie, że CV powinno zawierać zdjęcie. W rzeczywistości nie jest ono niezbędne. Rekruterowi pomaga jedynie lepiej zapamiętać kandydata po spotkaniu, utożsamić daną osobę z określonym doświadczeniem, czy karierą zawodową. Zwykle to, co ma najistotniejsze znaczenie, to właśnie dorobek zawodowy kandydata i jego dostosowanie do potrzeb i oczekiwań przyszłego pracodawcy. Są oczywiście stanowiska - w szczególności związane z bezpośrednią obsługą klienta - na których wymagana jest reprezentatywność, ale ta wiąże się głównie ze schludnym, nienagannym i profesjonalnym wyglądem. Wtedy, profesjonalnie wykonane zdjęcie będzie mile widziane – mówi Joanna Przybylska z Sigmar Recrutiment Poland.
- Osoby biorące udział w procesie rekrutacji bardzo często wychodzą z mylnego założenia, że CV bez zdjęcia zostanie negatywnie ocenione przez rekrutera, co w efekcie zmniejszy ich szanse na zakwalifikowanie się do kolejnego etapu rozmów. Wyniki naszego badania pokazują jednak, że kandydaci niekoniecznie muszą kierować się tą zasadą. Oczywiście, jeśli fotografia estetycznie koresponduje z dobrze przygotowanym dokumentem, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dany kandydat ją dołączył. Pamiętajmy jednak, że nie jest to kluczowy element w CV – podkreśla Urszula Zając-Pałdyna, HR Business Partner w Grupie Pracuj.pl.
Informacje o badaniach
Badanie opinii publicznej, przeprowadzone w kwietniu 2015 roku przez TNS Polska, na zlecenie Pracuj.pl, metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 pracujących Polaków, bądź osób pozostających bez pracy nie dłużej niż pół roku. Badanie eyetrackingowe CV przeprowadzone wśród rekruterów na zlecenie Pracuj.pl przez ośrodek badawczy Bioscope. Celem badania było sprawdzenie sposobu selekcji materiałów aplikacyjnych (CV) przez rekruterów. Do zbierania pomiarów użyto eyetrackerów – urządzeń śledzących uwagę wzrokową badanego. Przetestowano 60 CV w wersji autorskiej (przygotowanych samodzielnie przez kandydatów) oraz 60 CV w wersji utworzonej poprzez Kreator CV Pracuj.pl.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)