Product Manager, menedżer produktu
Product Manager, menedżer produktu - zakres obowiązków i opis stanowiska © Rido - Fotolia.com
Stanowisko menedżera produktu (ang. Product Manager) w zależności od firmy nazywane jest różnie – manager'em (menedżerem) produktu, kierownikiem ds. produktu – i różne zajmuje miejsce w organizacji oraz różnorodna jest interpretacja roli tego stanowiska. Najczęściej przyjmuje się, że Product Manager kreuje produkt spełniający potrzeby i preferencje klientów, oraz zarządza cyklem życia produktu.
Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu w 2013 roku
Menedżer produktu inicjuje procesy innowacyjne w firmie, rozwija nowe produkty oraz modyfikuje te już oferowane przez firmę, kreuje nową przestrzeń rynkową dla wdrożenia produktu zaspakajającego potrzeby i preferencje klientów. Prowadzi w tym zakresie działania analityczne, planistyczne, wdrożeniowe i kontrolne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku kształtuje produkt pod kątem technologicznym, logistycznym oraz marketingowo-sprzedażowym.Menedżer produktu współpracuje z kadrą zarządzającą oraz z działami wewnątrz firmy, takimi jak: dział badań i rozwoju, dział produkcji, marketingu i sprzedaży, finansowy, zarządzania zasobami ludzkimi oraz logistyki. Współpracuje również z klientami i partnerami biznesowymi np. instytucjami badawczymi, dostawcami.
Do głównych obowiązków menedżera produktu należy inicjowanie, gromadzenie i selekcja pomysłów na nowe produkty/rozwiązania na podstawie przeprowadzonych analiz, opracowywanie i realizacja strategii produktowych zgodnie z misją i celami firmy, zarządzanie produktem, badanie efektywności wdrożenia produktu na rynek.
Czym się zajmuje Product Manager, menedżer produktu (Zakres obowiązków):
- analizowanie trendów rynkowych
- monitowanie preferencji klienta, oferty konkurentów, dostawców
- planowanie i opracowywanie strategii produktu
- wprowadzanie i utrzymywanie produktu na rynku
- badanie efektywności wdrożenia produktu
- tworzenie analiz finansowych dla produktu
Wymagania
Do podjęcia pracy w zawodzie Product Managera preferowane jest wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych (najczęściej marketing), lub innych nauk z dodatkowo ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu marketingu. Kandydat na stanowisko managera produktu powinien znać doskonale branżę oraz produkt, którym się zajmuje, mieć wszechstronną wiedzę z obszaru ryzyka, marketingu, sprzedaży czy nawet IT.
Istotną kompetencją oczekiwaną od managera produktu jest zarówno umiejętność komunikacji i pracy w zespole, jak również zarządzania projektem. Pożądane jest doświadczenie zawodowe związane z samodzielnym zarządzaniem produktem. Często niezbędne okazują się prawo jazdy kat. B oraz znajomość języków obcych.
Zarobki
Średnia pensja Product Managera wynosi około 6 tys. zł brutto, ale ponad połowa z menedżerów produktu zarabia ponad 7 - 8 tys. zł brutto.
Przeczytaj także:
Praca w branży fintech - jakie umiejętności i zarobki?
Dostępne oferty pracy:
- 2024-11-20 Purchasing Product Manager ManpowerGroup Sp. z o.o. , Bielany Wrocławskie
- 2024-11-20 Product Manager Rx HAYS , Warszawa
- 2024-11-19 Junior Product Manager HAYS , Warszawa
- 2024-11-19 Product Manager serwisu Zawsze Pomorze , Gdańsk
- 2024-11-19 Product Manager Grafton Recruitment Sp. z o.o. , Łódź, Warszawa
- 2024-11-18 Junior Product Manager Grafton Recruitment Sp. z o.o. , Zawiercie
- 2024-11-17 Product Manager - rekrutacja online HRK S.A. , Ostrołęka
- 2024-11-17 Brand and Product Manager Grafton Recruitment Sp. z o.o. , Warszawa
- 2024-11-17 Product Manager, Data & AI HAYS , Poznan
- 2024-11-16 Product Manager (armatura sanitaria) HAYS , Kraków
- Więcej ofert na: Praca Product Manager Praca menedżer produktu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)