Świadectwo pracy
Przeczytaj także: Rozwiązanie umowy: jakie dokumenty dla pracownika?
Dokument wydawany pracownikowi przez pracodawcę po wygaśnięciu lub rozwiązaniu stosunku pracy.Świadectwo pracy zawiera informacje odnośnie:
- okresu wykonywanej pracy,
- rodzaju wykonywanej pracy,
- zajmowanych stanowisk,
- trybu rozwiązania umowy,
a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
Szczegółowe zasady dotyczące wystawiania świadectwa pracy i jego treści zawarte są w Kodeksie pracy oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 maja 1996 r.
Przeczytaj także:
Jak zredagować świadectwo pracy?
Więcej na ten temat:
świadectwo pracy, stosunek pracy, kodeks pracy, wydanie świadectwa pracy, treść świadectwa pracy
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)