Regulamin pracy
Przeczytaj także: 5 rzeczy, które warto wiedzieć o regulaminie pracy
Wewnątrzzakładowy akt normatywny, który reguluje kwestie związane z organizacją pracy w zakładzie, określa prawa i obowiązki zarówno pracodawcy, jak i pracowników, musi także zawierać informację o karach porządkowych przewidzianych w art. 108 Kodeksu pracy. Co ważne – nie może być mniej korzystny dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy czy innych ustaw i aktów wykonawczych.Ustalany jest przez pracodawcę w porozumieniu z zakładową organizacją związkową (chyba, że taka nie istnieje – wówczas wyłącznie przez pracodawcę). Aby zapisy regulaminu stały się wiążące, musi on być podany do wiadomości pracowników – oznacza to, że pracownik musi mieć zapewniony dostęp do regulaminu, natomiast sam fakt zapoznania się z nim (bądź niezapoznania) nie wpływa na ważność obowiązywania zawartych w nim przepisów.
Regulaminu nie muszą wprowadzać pracodawcy, którzy zatrudniają mniej niż 20 pracowników, a także pracodawcy objęci zakładowym lub ponadzakładowym układem zbiorowym.
Przeczytaj także:
Po uregulowaniu pracy zdalnej ruszą masowe kontrole PIP?
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)