eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzeniaCentra Usług Biznesowych w Polsce – jakie zarobki?

Centra Usług Biznesowych w Polsce – jakie zarobki?

2014-12-04 14:10

Centra Usług Biznesowych w Polsce – jakie zarobki?

Jakie wynagrodzenia w SSC/ BPO w Polsce? © bzyxx - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Centra Usług Biznesowych w ostatnich latach wyrastały w Polsce jak grzyby po deszczu. Nadwiślański kraj przyciąga inwestorów między innymi niskimi kosztami pracy, wykształconą kadrą pracowniczą czy wielością dostępnych lokalizacji. Page Personnel przygotował broszurę informacyjną, z której dowiedzieć można się również, jak kształtują się zarobki w omawianym sektorze na wybranych stanowiskach, a także jakie są perspektywy rozwoju branży.

Przeczytaj także: Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem

Firma Page Personnel opublikowała właśnie broszurę informacyjną na temat centrów usług biznesowych (SSC/BPO) w Polsce. W materiale prezentowane są wiadomości cenne z punktu widzenia firm rozważających lokalizację biznesu w naszym kraju.

Dynamiczny rozwój


Szacuje się, że sektor usług biznesowych (SSC/BPO) w Polsce rośnie w tempie około 20% rocznie. Obecnie nad Wisłą działa niemal 500 centrów usług biznesowych, co daje Polsce 1 pozycję w regionie CEE i jedną z najwyższych na świecie pod względem lokalizacji.

Trend ten będzie się utrzymywał w najbliższym czasie, ponieważ wiele globalnych marek wciąż jest zainteresowanych otwarciem centrów w Polsce. Właśnie dla nich przygotowaliśmy zestawienie, które w pigułce prezentuje dane na temat potencjału naszego rynku krajowego oraz sektora SSC/BPO – wyjaśnia Wojciech Bartz, Executive Manager w firmie Page Personel.

fot. mat. prasowe

Zarobki brutto dla wybranych stanowisk

Lider Zespołu może liczyć na ponad 9 tys. zł miesięcznie brutto


W sektorze SSC/BPO pracuje obecnie w Polsce ponad 128 tys. osób, co stanowi 40% wszystkich zatrudnionych w tym sektorze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szacuje się, że liczba zatrudnionych wzrośnie do około 200 tys., przede wszystkim za sprawą dynamicznie rozwijających się usług finansowych. Jak wskazują dane ABSL (Association of Business Service Leaders in Poland – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych) z 2013 r. inne, popularne w Polsce obszary specjalizacji centrów to: finanse i księgowość (59%), aplikacyjne usługi IT - (48%), obsługa klienta – np. wsparcie IT (42%), usługi IT w ramach infrastruktury (35%), a także HR (32%).

Co przyciąga inwestorów?


Czynników przyciągających do Polski zagranicznych inwestorów jest przynajmniej kilka – do najważniejszych zaliczyć można wykształconych, znających języki obce pracowników, a także niskie koszty pracy.

Inwestorzy mogą liczyć w Polsce na zatrudnienie zarówno najwyższej klasy specjalistów, jak i wykształconych w licznych ośrodkach akademickich absolwentów ze znajomością języków obcych i umiejętnością pracy w środowisku międzynarodowym, potwierdzoną np. udziałem w programie Erasmus. Ważne dla nich są również: relatywnie niskie koszty pracy, rozwinięta infrastruktura, wielość dogodnych lokalizacji, dostęp do wolnej przestrzeni biurowej oraz zachęty finansowe, takie jak: zwolnienia podatkowe i wsparcie inwestycyjne z grantów rządowych, czy unijnych – mówi Wojciech Bartz z Page Personnel.

Koszty pracy w Polsce są niewątpliwie czynnikiem przyciągającym inwestorów. Według danych z raportu Page Personnel, w 2014 r. płace w centrach usług biznesowych zaczynały się od 2300 PLN brutto/ miesięcznie na początkowych stanowiskach (np. Junior Accountant), kończąc na 45.000 PLN brutto/ miesięcznie w przypadku kadry zarządzającej, np. Dyrektor Centrum Usług Wspólnych. Najwyższe wynagrodzenia otrzymują specjaliści obszarów IT oraz finansów, niższe oferowane są zazwyczaj w działach obsługi klienta oraz call center. Powszechną praktyką są coroczne, inflacyjne podwyżki wynagrodzeń oraz premie. Oprócz wynagrodzenia, pracownikom centrów w Polsce oferowany jest również system dodatków pozapłacowych. Najczęściej są to pakiety medyczne, dofinansowanie kursów językowych oraz karty do klubów sportowych.

Cechą charakterystyczną sektora SSC/BPO w Polsce jest zwiększający się stopień zaawansowania obsługiwanych procesów, podążający w kierunku projektów opartych na wiedzy, bez jednoczesnego zmniejszenia zakresu świadczonych usług podstawowych. Począwszy od 2010 roku, zauważalna jest duża dynamika wzrostu stanowisk związanych z obsługą rynku banków i funduszy inwestycyjnych, w czym do tej pory specjalizowały się głównie: Dublin, Londyn i Luksemburg. W Polsce lokowanych jest także coraz więcej centrów o znaczeniu strategicznym, będących kluczowymi ośrodkami serwisowymi na Europę oraz region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

fot. mat. prasowe

Zarobki brutto dla wybranych stanowisk

Lider Zespołu może liczyć na ponad 9 tys. zł miesięcznie brutto



Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: