eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyOrganizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD

Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD

Przeczytaj także: Państwa OECD: poziom bezrobocia VIII 2008

Międzynarodowa organizacja gospodarcza, powołana do życia na mocy Konwencji Paryskiej (1960 r.) w miejsce Organizacji Europejskiej Współpracy Gospodarczej (OEEC). Państwami założycielskimi było 20 najbardziej rozwiniętych państw świata (obecnie skupia 34 demokratyczne, wysoko rozwinięte kraje, w tym Polskę) – 17 Europy Zachodniej, Stany Zjednoczone, Kanada oraz Turcja.

OECD rozpoczęła działalność 30 września 1961 r. Cele Organizacji skupiają się z jednej strony wokół pomocy krajom rozwijającym się, z drugiej na dążeniu do jak najwyższego poziomu wzrostu gospodarczego i stopy życiowej obywateli państw członkowskich, a także na wypracowaniu wspólnych zasad i norm działania w poszczególnych dziedzinach gospodarki.

Naczelnym organem OECD jest Rada, w skład której wchodzą szefowie stałych przedstawicielstw państw przy OECD. Wdrażaniem decyzji podjętych przez Radę zajmuje się Komitet Wykonawczy. Sekretariat odpowiada za obsługę bieżącą OECD, natomiast Komitety Branżowe (jest ich ok. 150) wykonują podjęte przez Radę decyzje.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: