Niejednoznaczność roli
Przeczytaj także: Konflikt roli
Niejednoznaczność roli pojawia się w sytuacji braku jasno zdefiniowanego zakresu obowiązków, celu czy kryteriów oceny stawianych pracownikowi zadań. Innymi słowy – występuje wtedy, gdy pracownik nie wie, czego się od niego oczekuje, nie potrafi określić ważności poszczególnych zadań czy stopnia ponoszonej odpowiedzialności.Przeważnie dotyczy osób rozpoczynających nową pracę – zwłaszcza, jeśli w organizacji nie ma dobrego systemu komunikacji, a pracownik nie został odpowiednio przygotowany do zajęcia stanowiska.
Może skutkować kłopotami zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami, oraz przekładać się w sposób negatywny na zadowolenie z pracy, powodując stres, zaburzenia emocjonalne czy psychosomatyczne.
Przeczytaj także:
Wellbeing i satysfakcja z pracy: w Polsce lepiej niż na świecie
Więcej na ten temat:
niejednoznaczność roli, rola, problemy pracowników, pracownicy, zakres obowiązków pracownika, oczekiwania wobec pracownika
Przeczytaj także
Poprzednie hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)