eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyNiejednoznaczność roli

Niejednoznaczność roli

Przeczytaj także: Konflikt roli

Niejednoznaczność roli pojawia się w sytuacji braku jasno zdefiniowanego zakresu obowiązków, celu czy kryteriów oceny stawianych pracownikowi zadań. Innymi słowy – występuje wtedy, gdy pracownik nie wie, czego się od niego oczekuje, nie potrafi określić ważności poszczególnych zadań czy stopnia ponoszonej odpowiedzialności.

Przeważnie dotyczy osób rozpoczynających nową pracę – zwłaszcza, jeśli w organizacji nie ma dobrego systemu komunikacji, a pracownik nie został odpowiednio przygotowany do zajęcia stanowiska.

Może skutkować kłopotami zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami, oraz przekładać się w sposób negatywny na zadowolenie z pracy, powodując stres, zaburzenia emocjonalne czy psychosomatyczne.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: