eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyMotywatory

Motywatory

Przeczytaj także: Dwuczynnikowa teoria Herzberga

Środki motywacyjne, mające na celu zwiększenie wydajności pracy lub powodujące zadowolenie z niej. Dzielą się na trzy rodzaje:
  1. środki przymusu – opierają się na zagrożeniu sankcjami ze strony motywującego, który oczekuje podporządkowania osoby motywowanej własnym interesom,
  2. środki zachęty – koncentrują się na kształtowaniu pożądanych zachowań poprzez wzbudzanie w osobie motywowanej zainteresowania określonym sposobem działania.
  3. środki perswazji, będące czymś w rodzaju porozumienia między stronami; odwołują się do motywacji wewnętrznej, dają podwładnemu poczucie bycia partnerem i świadomość współuczestnictwa w podejmowaniu decyzji.

Motywatorami powodującymi zadowolenie z pracy mogą być: ciekawe zadania, uznanie ze strony przełożonego, poczucie odpowiedzialności za wykonaną pracę, adekwatne (w odczuciu jednostki) wynagrodzenie.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: