eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyKluczowe kompetencje

Kluczowe kompetencje

Przeczytaj także: Kompetencje

Najważniejsze i najbardziej podstawowe umiejętności wyodrębnione przez Unię Europejską, których posiadanie i rozwijanie ma być szansą na osiągnięcie sukcesu zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Wyróżnia się osiem kluczowych kompetencji:
  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • porozumiewanie się w obcych językach,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
  • kompetencje informatyczne,
  • umiejętność uczenia się,
  • kompetencje społeczne i obywatelskie,
  • inicjatywność i przedsiębiorczość,
  • świadomość i ekspresja kulturalna.

Proces rozwijania kompetencji kluczowych trwa przez całe życie.

Jako kluczowe kompetencje określa się również kompetencje najistotniejsze z punktu widzenia pracodawcy na konkretnym stanowisku, a więc te, które pozwolą na osiągnięcie przez pracownika najlepszych wyników.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: