eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyEmployer branding

Employer branding

Przeczytaj także: Employer branding – moda czy konieczność?

Termin wprowadzony w roku 2001 przez firmę McKinsey, na język polski tłumaczony jako "budowanie wizerunku pracodawcy".

Employer branding to długofalowa strategia mająca na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników, kandydatów na pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych. Może być:
  • wewnętrzny – ukierunkowany na tworzenie atrakcyjnego środowiska pracy dla obecnych pracowników i zapewnienia im możliwości rozwoju (szkolenia, wyjazdy integracyjne)
  • zewnętrzny – skupiony wokół dbania o odbiór firmy przez potencjalnych kandydatów (uczestnictwo w targach pracy, odpowiednie ogłoszenia rekrutacyjne, promocja na uczelniach wyższych).

Zmiany w stylu życia skłaniają pracodawców do poszukiwania nowych rozwiązań, mających przyciągnąć najbardziej utalentowane jednostki – w związku z tym w celu zbudowania pożądanego wizerunku coraz częściej wykorzystywane są rozwiązania takie jak skype (zastępujący bezpośrednie kontakty), videoogłoszenia czy portale społecznościowe.

Dobry wizerunek pracodawcy przynosi firmie wiele korzyści: przyciąga najlepszych pracowników, zapewnia niższą fluktuację, zespół jest bardziej zaangażowany w pracę i czerpie z niej większą satysfakcję. Czynniki te przekładają się ostatecznie na większe zyski przedsiębiorstwa.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: