Demotywacja
Przeczytaj także: Turystyka motywacyjna
Stan obniżonej chęci do wykonywania pracy lub jej całkowita utrata. Objawia się:- spadkiem produktywności,
- skupianiem uwagi na innych, niezwiązanych z pracą czynnościach,
- brakiem energii i apatią,
- niepunktualnością.
Istotnym czynnikiem demotywującym może być złe zarządzanie personelem ze strony kierownictwa – stawianie nadmiernych wymagań, brak pochwały za dobrze wykonaną pracę, wprowadzanie stresującej atmosfery, publiczna i niekonstruktywna krytyka pracownika, brak jasno określonych celów i zasad wykonywania pracy, brak nagród, niewywiązywanie się z obietnic.
Na wzrost lub spadek chęci do pracy wpływ ma również nastawienie innych pracowników, ogólna atmosfera w miejscu pracy i – w dużej mierze – rodzaj wykonywanego zajęcia oraz osobisty stosunek do niego.
Przeczytaj także:
Zarządzanie oparte na coachingu. Lider w roli coacha zespołu
Więcej na ten temat:
demotywacja, czynniki demotywujące, zarządzanie personelem, produktywność, motywacja
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)