eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracyBenchmarking

Benchmarking

Przeczytaj także: Partycypacja pracownicza

Metoda zarządzania przedsiębiorstwem, polegająca na podpatrywaniu innych firm (głównie liderów branży) i wdrażaniu we własnym przedsiębiorstwie rozwiązań bazujących na wnioskach wyciągniętych z obserwacji (bench-mark oznacza punkt odniesienia, dzięki któremu można określić swoje położenie).

Benchmarking umożliwia porównanie usług, metod, procesów i produktów, przy czym nie chodzi w nim o kopiowanie, a raczej o szukanie najlepszej drogi dojścia do wyników osiąganych przez wiodące w danej dziedzinie firmy.

Wyróżnia się cztery rodzaje benchmarkingu:
  • benchmarking strategiczny,
  • benchmarking procesów,
  • benchmarking produktów
  • benchmarking metod zarządzania.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: