Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć
2014-09-01 00:10
Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki © bertys30 - Fotolia.com
W Twojej firmie na pewno nie brakuje powodów, by uciąć sobie miłą pogawędkę ze współpracownikami. Plotki, które prędzej czy później pojawią się w takiej komunikacji, to również element codziennego życia biurowego. Okazuje się jednak, że wiele osób uważa, że są one elementem wywołującym stres i potrafią dodatkowo skutecznie oderwać od efektywnej pracy.
Przeczytaj także: 4 sygnały, że Twoi pracownicy nie darzą Cię sympatią
Jeśli czujesz, że Twoje biuro aż huczy od różnych opowieści, a Ty jesteś tym po prostu zmęczony – zastosuj 5 tricków, by nie dać się w nie wciągnąć:-
Unikaj grup plotkarzy
Jednym z najczęstszych miejsc, w którym gromadzą się plotkujące osoby, jest zaplecze socjalne. Nieważne, czy przebywasz tam dłuższą chwilę jedząc lunch, czy przyszedłeś zrobić tylko herbatę – możesz nieświadomie usłyszeć strzępek jakiejś historii lub opowieści, która krąży po firmie. Chociaż trudno udawać, że tego nie słyszeliśmy – warto przezwyciężyć pokusę wysłuchania jej do końca i szybko opuścić miejsce zebrania pracowników. -
Nie upubliczniaj
Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić to udostępnić plotkę, którą usłyszałeś od innej osoby. Pogłoski mogą rozprzestrzenić się niczym pożar. W żadnym wypadku nie puszczaj do ogólno biurowego obiegu sensacyjnych historii. Zwłaszcza wtedy, gdy są mało prawdopodobne. Jeśli usłyszałeś niepokojącą wieść, np. o redukcji etatów, udaj się najpierw do szefa i szczerze zapytaj, czy jest ona prawdą i czy Twoja pozycja jest zagrożona. Przełożony to najbardziej wiarygodne źródło informacji i wszelkie pytania lub wątpliwości należy w pierwszej kolejności poruszać właśnie z nim – zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. -
Nie przekraczaj granic
Może Ci się wydawać, że udało Ci się nawiązać bliższą relację z którymś ze współpracowników i możesz powierzyć mu wszystkie sekrety biurowe. Zachowaj jednak ostrożność – nigdy nie wiesz, czy osoba, którą obdarzasz zaufaniem, jest tego warta. Pamiętaj o zasadach etyki w pracy oraz poufności. -
Nie angażuj się w dyskusje
Kiedy słyszysz, że Twój współpracownik przekazuje negatywne wiadomości np. o Waszym przełożonym, dyskretnie wycofaj się z dyskusji. Jeśli przełożony dowiedziałby się o tym, że plotkujesz na jego temat – mogłoby kosztować Cię to utratę jego zaufania, a nawet pracy. -
Trzymaj się swoich wartości
Aby nie dać się w wciągnąć w plotki biurowe, zawsze bądź stanowczy oraz konsekwentnie odmawiaj udziału w takich dyskusjach. Wiernie trzymaj się swoich zasad i nie idź na kompromisy. Unikniesz problemów w miejscu pracy, jeśli pozostaniesz neutralny oraz dyskretny – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
Przeczytaj także:
Jak chronić dane osobowe przed biurowym plotkarzem?
oprac. : Monster Polska
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)