Relacje w pracy: 4 zwroty, które sprawią, że szef Cię znienawidzi
2014-07-18 11:25
Poprzednia praca była lepsza © benchart - Fotolia.com
Przeczytaj także: Satysfakcja z pracy? Zadbaj o employee relations
„Poprzednia praca była lepsza”Porównanie do byłego pracodawcy - zwłaszcza jeśli dotyczy to wytykania wad, na pewno nie przekona nowego szefa do Ciebie. Jeśli sądzisz, że firma, w której pracowałeś wcześniej była lepsza - nie wyrażaj głośno negatywnego zdania o nowym miejscu pracy. Możesz za to użyć delikatniejszego określenia oceny tych cech, które nie są dla Ciebie satysfakcjonujące np. „Na poprzednim stanowisku miałem okazję korzystać z nowego typu oprogramowania. Sądzę, że i tu doskonale by się sprawdziło i usprawniło pracę wszystkich” – twierdzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
„Kolega nie angażuje się w pracę”
Jak w najłatwiejszy sposób sprawić, by współpracownicy Cię znienawidzili? Wystarczy zacząć donosić szefowi o poczynaniach kolegów. Często jednak to najprostsza droga do zniechęcenia do siebie także przełożonego. Bardziej od plotek ceni On sobie lojalność i pracowitość. Skup się więc na swoich obowiązkach i efektywności. Jeśli faktycznie Twój kolega nie wykonuje należycie swoich zadań, Wasz manager na pewno to zauważy. Nie musisz być nadgorliwy, bo donosicielstwo rodzi tylko negatywną atmosferę i przekłada się na słabsze wyniki zespołu.
„Czy dobrze wypadam?”
Nowy pracownik w organizacji wnosi do niej zazwyczaj świeżość, kreatywne pomysły, zasób wiedzy oraz doświadczeń. Nie ma w tym nic złego, gdy chcemy otrzymywać informację zwrotną, czy przełożony jest zadowolony z efektów naszych starań. Jeśli jednak oczekujesz ciągłych komplementów i pochwał– szef może szybko się zirytować. Najważniejsze są umiejętności i samodzielność, a nie potrzeba stałego uznania, która może przerodzić się w niezdrową formą zapatrzenia w siebie – zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
fot. benchart - Fotolia.com
Poprzednia praca była lepsza
„To nie moja praca!”
Zdarza się niekiedy, że z różnych powodów pracownik musi przejąć projekt kolegi lub dostaje nadprogramowe zadanie. Jeśli jednak kategorycznie odmawia pomocy, jest to niepokojącym sygnałem. Pokazuje to najczęściej jego złe nastawienie, lenistwo lub brak zaangażowania. Narzekania to najprostsza droga do zrażenia do siebie szefa.
Najczęstsze zwroty pracownika, który dba tylko o siebie i nie czuje się członkiem zespołu to:
- „Nie może zrobić tego ktoś inny?”.
- „Czy dostanę podwyżkę lub awans, gdy wykonam to zadanie?”.
- „Nie należy to do zakresu moich obowiązków”.
oprac. : Monster Polska
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)