W wakacje poszerzaj kwalifikacje zawodowe
2014-07-10 08:44
Przyjmuj zaproszenia na konferencje © maxoidos - Fotolia.com
Przeczytaj także: 4 kroki do znalezienia wymarzonej pracy
Rekruterzy HRK podkreślają, że niezależnie na jakie stanowisko aplikujemy, zawsze atutem będzie wykazanie się szeroką wiedzą branżową. Składa się na nią szereg posiadanych informacji zarówno formalnych, jak i nie formalnych odnośnie specyfiki sektora, w jakim pracujemy. W większości branż wakacje są nieco luźniejszym okresem – czas, który zyskujemy można wykorzystać na aktywności, które pozwolą nam zabłysnąć przed przełożonym lub przyszłym pracodawcą, a na które często w codziennym zamęcie nie mamy czasu. Tygodnie w wielu branżach spokojniejsze, bez nawału projektów można z powodzeniem przekuć na swoją korzyść na rynku pracy.„Dla pracodawców istotne jest czy kandydat wie, jakie firmy konkurencyjne się dynamicznie rozwijają, które na ten moment spowolniły swój rozwój, czy zna informacje o decydentach z branży i ważniejszych zmianach personalnych, nowych produktach i usługach wprowadzanych na rynek, kluczowych partnerach. Kandydat, który bez problemu jest w stanie zaprezentować powyższe dane od razu prezentuje się, jako ekspert, którego warto mieć w zespole” – informuje Piotr Mazurkiewicz, partner w HRK SA.
Specyfika sektorowa
Warto pamiętać, że każdy sektor i każda specjalizacja ma swoją unikalną specyfikę. Aby ułatwić systematyczne podejście do zdobywania wiedzy branżowej trzeba dokładnie przemyśleć, co się stanie akurat naszym atutem i jakie pytania mogą zadać rekruterzy.
fot. maxoidos - Fotolia.com
Przyjmuj zaproszenia na konferencje
„W branży FMCG kandydaci mogą spodziewać się pytania, jakie kategorie produktowe borykają się z największymi wyzwaniami, a jakie mają największe perspektywy rozwoju w ciągu dwóch lat. Odpowiedź na to z pozoru proste pytanie, bardzo szybko pokazuje na ile kandydat zna rynek, jak bardzo orientuje się w trendach. Z drugiej strony ma możliwość zaprezentować kreatywne i perspektywiczne myślenie o zagadnieniu” – zwraca uwagę Jacek Olejarz, menedżer HRK FMCG i HRK Retail.
„W bankowości i ubezpieczeniach rynek bardzo mocno przyspieszył, jeżeli chodzi o innowacje produktowe czy zmianę podejścia do klienta. Tutaj również należy spodziewać się pytań wykraczających poza nasze codzienne obowiązki. Dla pracodawców ważne jest, jak kandydat rozumie swoje stanowisko w kontekście funkcjonowania całej instytucji, co nowego może wnieść do organizacji, jakie trendy w zakresie zmian produktowych czy podejścia do procesów obsługowych obserwuje na rynku i u konkurencji. Zauważam, że pytania, które do niedawna były zarezerwowane tylko w odniesieniu do stanowisk wyższych są również wykorzystywane na poziomie menedżerów liniowych czy specjalistów” – dodaje Piotr Mazurkiewicz, partner w HRK.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)