Jak znaleźć pracę?
2014-03-25 10:56
Jak znaleźć pracę? © nito - Fotolia.com
Przeczytaj także: Szukanie pracy: zachowaj pozytywne nastawienie!
14 procent - tyle w lutym bieżącego roku wyniosła stopa bezrobocia. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku taki wynik oznacza spadek o 0,4 punktu procentowego. I choć jest on kosmetyczny i zauważalny jedynie w kilku województwach w Polsce, to i tak jest się z czego cieszyć. - To przejaw powoli rodzącego się ożywienia gospodarczego, związanego ze wzrostem sprzedaży detalicznej – mówi Tomasz Hanczarek, prezes Zarządu Work Service S.A. Faktycznego wzrostu zamówień przedsiębiorstwa doświadczyły już wcześniej, ale obawiając się, że to tylko chwilowa poprawa częściej zlecano nadgodziny niż przeprowadzenie rekrutacji. Teraz powinno się to zmienić. Dobra sytuacja na rynku będzie się umacniać, co wreszcie spowoduje tworzenie nowych miejsc pracy – dodaje Tomasz Hanczarek.W najbliższych miesiącach należy się spodziewać stopniowego wzrostu liczby ofert pracy. W pierwszej fazie zatrudniać będą branże związane ze sprzedażą detaliczną – podkreśla Krzysztof Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service S.A. Poszukiwane będą przede wszystkim osoby z doświadczeniem sprzedażowym. Następnie w drugiej fazie zatrudniać będą firmy produkujące trwałe dobra konsumpcyjne (sektor budowlany, motoryzacyjny). W ostatniej fazie przyjdzie czas na inwestycje– wówczas na pracę mogą liczyć osoby szukające zatrudnienia w bankach, czy przemyśle – dodaje Krzysztof Inglot.
fot. nito - Fotolia.com
Jak znaleźć pracę?
Co zrobić, żeby znaleźć pracę?
Zdefiniuj swój profil
Pierwszym krokiem do szukania pracy powinno być opracowanie profesjonalnego profilu kandydata. Mowa tu zarówno o zdefiniowaniu faktycznych umiejętności i oświadczenia jakie posiadamy, jak też wyznaczeniu kompetencji, nad którymi jeszcze trzeba popracować. Ważne też, aby określić rodzaj pracy, jaki nas interesuje i preferowane branże. Jasne zdefiniowanie, gdzie jesteśmy a gdzie chcemy dotrzeć, pomoże wyznaczyć realne cele zawodowe. Na tym etapie warto skorzystać z porady profesjonalnych doradców, którzy pomogą w przygotowaniu CV, a także przygotują nas do rozmowy kwalifikacyjnej. To dobry trening – zwraca uwagę na rzeczy nieoczywiste, dodaje pewności siebie. Jako firma zajmująca się rekrutacją otrzymujemy dziennie setki CV. Zwracamy uwagę przede wszystkim na to, czy dany kandydat spełnia oczekiwania pracodawcy. Naprawdę nie warto wysyłać aplikacji na stanowiska, które nie pasują do naszych kompetencji – mówi Krzysztof Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków Work Service S.A. Jeśli dziś nie spełniam wymagań danego pracodawcy, to lepszym rozwiązaniem jest tymczasowe podjęcie innej pracy, nabycie odpowiednich umiejętności i ponowne aplikowanie na wymarzone stanowisko. A każda praca, nawet ta poniżej naszych kwalifikacji, daje cenne doświadczenie – dodaje Krzysztof Inglot.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)