Poszukiwanie pracy przez social media ma sens
2014-03-07 13:00
Poszukiwanie pracy przez social media ma sens © Petr Ciz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nie pozwól, aby Facebook stanął ci na drodze do kariery
Jak szukać, by znaleźćObok platform dedykowanych wyłącznie rynkowi pracy, takich jak LinkedIn i GoldenLine, popularnością wśród rekruterów i osób szukających zatrudnienia, cieszy się Facebook. To tam najczęściej sprawdzani są kandydaci jeszcze przed zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. Tam też można szukać aktualnych ofert i zamieszczać swoje CV.
– Jednym ze sposobów szukania pracy w mediach społecznościowych jest polubienie fanpage'u urzędu pracy, agencji rekrutacyjnej, biura karier albo konkretnej firmy. Gdy pojawi się na nim oferta pracy, będzie to dla nas widoczne – tłumaczy Łukasz Śrama zHR24.com.pl – Informacje o tym, że poszukujemy pracy można umieścić też na swoim profilu. Zobaczą ją zarówno bliżsi jak i dalsi znajomi, którzy mogą ją udostępnić dalej.
Innym sposobem jest dołączenie do grup zainteresowań związanych z rodzajem poszukiwanej pracy i branżą. Przykładowo, osoby chcące pracować na stanowisku kucharza czy kelnera mogą szukać ofert na grupie „Praca w gastronomii”. Z kolei specjaliści z zakresu nowych technologii znajdą interesujące ich treści w grupie „Praca w IT”. Poza ogłoszeniami zamieszczane są też linki do tekstów branżowych, prowadzone dyskusje tematyczne oraz wymiana doświadczeń.
fot. Petr Ciz - Fotolia.com
Poszukiwanie pracy przez social media ma sens
By zwiększyć szanse
Do szukania pracy na Facebooku służą także dedykowane aplikacje, jak np. BranchOut czy Hire My Friend. Pierwsza z nich umożliwia udostępnianie informacji o swojej karierze zawodowej, sprawdzenie gdzie pracują znajomi oraz wyszukanie ofert pracy. Z kolei Hire My Friend daje możliwość przekazywania innym użytkownikom wiadomości o znajomym, który szuka pracy. O popularności sposobu szukania pracy przez Facebooka świadczy liczba użytkowników aplikacji dotyczących rynku pracy, które liczy się w milionach.
– Wyróżniamy dwa główne powody popularności użycia mediów społecznościowych w poszukiwaniu pracy. Po pierwsze, korzysta z nich wiele firm i osób prywatnych, co daje dostęp do ogromnej bazy kontaktów. Po drugie, pozwalają one zamieścić ofertę w dowolnym miejscu i czasie, która trafia do grupy docelowej i daje możliwość natychmiastowej interakcji – mówi Łukasz Śrama, Konsultant HR24.
Przydatne linki:
- Wyszukiwarka ofert pracy
- Szablony CV
- List motywacyjny - szablony
Sama obecność w mediach społecznościowych nie jest jednak gwarantem znalezienia pracy. Zdarza się nawet, że może pogrzebać szansę na atrakcyjną posadę.
– Trzeba mieć świadomość, że gdy kontaktujemy się z firmą za pomocą np. Facebooka, to on będzie pierwszym źródłem informacji o nas. Zdjęcia, wpisy na tablicy oraz znajomi w znacznym stopniu zadecydują o tym, czy kandydat w ogóle będzie wzięty pod uwagę – dodaje specjalista HR24. – Dlatego trzeba zadbać, by profil wyglądał profesjonalnie. Kompromitujące zdjęcia z imprezy lub wulgarne wpisy już na starcie zdyskredytują aplikującego.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)