Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2013 roku
2014-02-28 00:22
![Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2013 roku [© adam88xx - Fotolia.com] Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2013 roku](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wynagrodzenia/Wynagrodzenia-w-dzialach-obslugi-klienta-w-2013-roku-133216-200x133crop.jpg)
Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2013 roku © adam88xx - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wynagrodzenia osób z różnym wykształceniem
Wynagrodzenia w działach obsługi klientaMediana wynagrodzeń całkowitych brutto osób pracujących w działach obsługi klienta wyniosła w 2013 roku 3 200 PLN. Płaca co czwartego pracownika przekraczała 4 900 PLN. 25% osób, zajmujących się obsługą klienta zarabiało mniej niż 2 250 PLN.
fot. mat. prasowe
Schemat 1. Wynagrodzenia całkowite brutto osób pracujących w działach obsługi klienta w 2013 roku
Płaca co czwartego pracownika przekraczała 4 900 PLN. 25% osób, zajmujących się obsługą klienta zarabiało mniej niż 2 250 PLN.
Wynagrodzenia w różnych województwach
W 2013 roku najwyższe przeciętne wynagrodzenie otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w przedsiębiorstwach zlokalizowanych w województwie mazowieckim. Mediana ich płac wynosiła 4 000 PLN i była o 25% wyższa od mediany w tym dziale ogółem. Wynagrodzenia wyższe od przeciętnych otrzymywali również mieszkańcy województwa dolnośląskiego. Zarabiali oni 3 300 PLN. O 100 PLN mniejsze były płace osób zatrudnionych w działach obsługi klienta w województwie wielkopolskim.
Najniższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w województwie podkarpackim. Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń wynosiła 2 500 PLN. Niewiele więcej zarabiali mieszkańcy województwa świętokrzyskiego i podlaskiego (odpowiednio: 2 550 PLN i 2 600 PLN).
Szczegółowe dane o wysokości wynagrodzeń w działach obsługi klienta w poszczególnych województwach przedstawiono na schemacie 2.
fot. mat. prasowe
Schemat 2. Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto w działach obsługi klienta w województwach
Najniższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w województwie podkarpackim, a najwyższe w województwie mazowieckim.
Wynagrodzenia na różnych poziomach zatrudnienia
W tabeli 1. zaprezentowano wysokość wynagrodzeń na poszczególnych szczeblach zatrudnienia. W 2013 roku najniższe płace otrzymywali pracownicy szeregowi. Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń brutto wyniosła 2 250 PLN. Duże zróżnicowanie zaobserwowano w wynagrodzeniach specjalistów. Ci, z najkrótszym stażem pracy – młodsi specjaliści – zarabiali przeciętnie 2 925 PLN. Płace specjalistów oscylowały na poziomie 3 400 PLN, natomiast wynagrodzenia starszych specjalistów wynosiły 4 330 PLN. Zarobki kierowników różniły się w zależności od wielkości zespołu, jakim kierowali. Kierownicy zarządzający grupą liczącą do 10 osób, otrzymywali przeciętnie 5 000 PLN miesięcznie brutto. Natomiast kierownicy dużych zespołów zarabiali 5 800 PLN. Najwyższe płace otrzymywali dyrektorzy. Mediana ich wynagrodzeń całkowitych brutto wynosiła 12 600 PLN.
fot. mat. prasowe
Tabela 1. Wynagrodzenia całkowite brutto osób pracujących na poszczególnych szczeblach zatrudnienia
W 2013 roku najniższe płace otrzymywali pracownicy szeregowi, a najwyższe płace otrzymywali dyrektorzy.
Przydatne linki:
- Sprawdź średnie zarobki na Twoim stanowisku
- Kalkulator płac (wynagrodzenia) brutto-netto
- Kalkulator wynagrodzeń (kalkulator płacowy)
W tabeli 2. zaprezentowano wynagrodzenia specjalistów ogółem (młodszych specjalistów, specjalistów i starszych specjalistów razem) pracujących w wybranych województwach. Najwyższe płace w 2013 roku otrzymywali specjaliści pracujący w działach obsługi klienta w firmach położonych na terenie województwa mazowieckiego. Przeciętnie zarabiali oni 4 210 PLN. Niemal o 600 PLN niższe wynagrodzenie otrzymywali specjaliści zatrudnieni w Małopolsce (3 634 PLN). Mediana płac całkowitych brutto pracowników działów obsługi klienta w firmach z Dolnego Śląska wynosiła 3 500 PLN.

oprac. : Sylwia Rębisz / wynagrodzenia.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)