PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie korespondencyjnie

  • 1. Data: 2006-10-31 18:19:29
    Temat: wypowiedzenie korespondencyjnie
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Witam,

    Mam kilka pytań odnośnie wypowiedzenia umowy przez pracownika.

    Jeśli pracuję w obecnej firmie od grudnia 2005 na umowę zawartą na czas
    określony to obowiązuje mnie 2 tyg wypowiedzenie?

    Komu przekazuję wypowiedzenie jeśli ja pracuję w Gdańsku, mój
    bezpośredni przełożony w Poznaniu, dyrektor departamentu w Katowicach a
    kadry w Warszawie?

    Jeśli wypowiedzenie wyślę pocztą to czy okres wypowiedzenia biegnie od
    dnia nadania listu czy otrzymania wypowiedzenia przez odpowiednią osobę?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-10-31 20:07:41
    Temat: Re: wypowiedzenie korespondencyjnie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ei842l$2vm$1@news.onet.pl Carbo <c...@c...com> pisze:

    > Jeśli pracuję w obecnej firmie od grudnia 2005 na umowę zawartą na czas
    > określony to obowiązuje mnie 2 tyg wypowiedzenie?
    Nie. 1 miesiąc.

    > Komu przekazuję wypowiedzenie jeśli ja pracuję w Gdańsku, mój bezpośredni
    > przełożony w Poznaniu, dyrektor departamentu w Katowicach a kadry w
    > Warszawie?
    Wypowiadasz umowę drugiej stronie umowy. Masz na niej napisane komu.

    > Jeśli wypowiedzenie wyślę pocztą to czy okres wypowiedzenia biegnie od
    > dnia nadania listu czy otrzymania wypowiedzenia przez odpowiednią osobę?
    Wypowiedzenie jest oświadczeniem woli i jest skuteczne z chwilą kiedy druga
    strona się z nim zapoznała lub mogła zapoznać.
    Czyli od doręczenia.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-10-31 20:19:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości
    > W wiadomości news:ei842l$2vm$1@news.onet.pl Carbo <c...@c...com>
    > Nie. 1 miesiąc.

    Na czas określony? To 2 tygodnie... _pod warunkiem_ że w umowie jest
    punkt mówiący o możliwości wcześniejszego wypowiedzenia. Inaczej nie
    można takiej umowy wypowiedzieć -> jedyna droga to rozwiązanie w drodze
    porozumienia stron, albo podpisanie aneksu do umowy wprowadzajacy ten
    punkt, a potem wypowiedzenie umowy w terminie 2tyg.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-10-31 20:21:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ei8b4a$b3g$1@node4.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

    > czas
    > Na czas określony? To 2 tygodnie... _pod warunkiem_ że w umowie jest
    > punkt mówiący o możliwości wcześniejszego wypowiedzenia.
    Przyznaję się do pomyłki - przeoczyłem ten czas określony.
    Jest tak, jak piszesz.
    Sorry za wprowadzenie w błąd.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-31 21:30:04
    Od: "Martin" <a...@c...ef>

    > Wypowiedzenie jest oświadczeniem woli i jest skuteczne z chwilą kiedy
    > druga strona się z nim zapoznała lub mogła zapoznać.
    > Czyli od doręczenia.

    tylko niech autor postu pamieta, zeby wyslac listem poleconym, za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru, co by pracodawca sie nie wypieral ze nic nie dostal

  • 6. Data: 2006-11-03 19:11:03
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Jotte napisał(a):

    > Przyznaję się do pomyłki - przeoczyłem ten czas określony.
    > Jest tak, jak piszesz.
    > Sorry za wprowadzenie w błąd.

    Ty tu sorry, a mi serce podeszło do gardła ;)

    Dzięki za info.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-11-03 19:12:57
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > punkt mówiący o możliwości wcześniejszego wypowiedzenia. Inaczej nie
    > można takiej umowy wypowiedzieć -> jedyna droga to rozwiązanie w drodze

    W mojej umowie jest taki punkt, ale czy w przypadku braku nie mają
    przypadkiem zastosowania ustalenia kodeksu pracy gdzie takie coś jest
    określone?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-03 19:39:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eig4aj$ici$2@news.onet.pl Carbo <c...@c...com> pisze:

    > W mojej umowie jest taki punkt, ale czy w przypadku braku nie mają
    > przypadkiem zastosowania ustalenia kodeksu pracy gdzie takie coś jest
    > określone?
    Jeżeli strony zawierając umowę na czas określony dłuższy niż 6 m-cy nie
    zawarły w niej możliwości rozwiązania jej za 2-tygodniowym wypowiedzeniem
    (tylko taki okres jest w tym przypadku możliwy) to nie można takiej umowy
    wypowiedzieć (po prostu KP takiej opcji nie przewiduje). Art. 33 KP.
    Możliwości rozwiązania umowy za wypowiedzeniem określa Rozdział 2 Oddział 3
    KP.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-11-03 20:04:01
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 20:12:57 +0100, Carbo <c...@c...com>
    w <eig4aj$ici$2@news.onet.pl> napisał:

    > W mojej umowie jest taki punkt, ale czy w przypadku braku nie mają
    > przypadkiem zastosowania ustalenia kodeksu pracy gdzie takie coś jest
    > określone?

    No właśnie mają, w KP jest określone, że jeżeli w umowie nie ma
    przewidzianych 2 tygodni wypowiedzenia, to wypowiedzenia nie ma.

    ja czyli jakub
    Revoke.