PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie i niewykorzystany urlop

  • 1. Data: 2003-01-05 11:00:50
    Temat: wypowiedzenie i niewykorzystany urlop
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Witam
    mam pytanie zwiazane z wykorzystaniem urlopu wypoczynkowego w okresie
    wypowiedzenia. W ostatni dzien grudnia moj maz dostal wypowiedzenie z pracy
    (z zachowaniem 3-miesiecznego okresu wypowiedzenia) z adnotacja "bez
    obowiazku swiadczenia pracy w okresie wypowiedzenia po wykorzystaniu urlopu
    wypoczynkowego". Z poprzedniego roku zostalo mu kilka dnia, od tego roku
    nalicza sie nowy urlop, a dodatkowo jeszcze ma okolo 2 tygodni wolnego za
    niedziele, w ktore pracowal . Czy pracodawca ma prawo do takiej adnotacji na
    rozwiazaniu umowy o prace i do "zmuszenia" pracownika do wykorzystania
    urlopu i nieswiadczenia pracy? Firma chce oczywiscie uniknac placenia za
    niewykorzystany urlop, a maz wrecz odwrotnie;) Czy mozna sie jakos od tego
    odwolywac?

    dzieki
    Marta

  • 2. Data: 2003-01-05 11:46:28
    Temat: Re: wypowiedzenie i niewykorzystany urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 12:00:50 +0100, "MJ Skorupscy"
    <skorupski???@autocom.pl> zakodował:

> [...]
    >niewykorzystany urlop, a maz wrecz odwrotnie;) Czy mozna sie jakos od tego

    Art. 167. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowi?zany wykorzystać przysługuj?cy mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wył?czeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikaj?cego z przepisów art. 155 (czyli proporcjonalnie)

    Tylko, że ten przepis wszedł w życie 1 stycznia 2003, więc IMHO
    umieszczenie takiego zapisu na wypowiedzeniu z zeszłego roku może być
    problematyczne i uznane jako zwykłe zwolnienie z obowiązku świadczenia
    pracy (gdyż w momencie wręczania wypowiedzenia nie był ważny).

    W sumie nie do końca wiem, jak to rozwiązać. Proponuję jakieś
    zapytanie na piśmie do PIP - bo "na gębę" potrafią niezłe bzdury
    wygadywać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-05 12:17:56
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    [...]
    > W sumie nie do końca wiem, jak to rozwiązać. Proponuję jakieś
    > zapytanie na piśmie do PIP - bo "na gębę" potrafią niezłe bzdury
    > wygadywać.

    dzieki wielkie - jutro pewnie zawitamy do PIPu z pismem. Dobrze, ze jest
    jakakolwiek szansa;)

    Marta

  • 4. Data: 2003-01-05 13:20:00
    Od: "GeX" <j...@p...onet.pl>

    Cały nowy KP obowiązuje od 1 stycznia 2003r. ale poszczególne zmiany zaczęły
    obowiązywać wcześniej.
    O ile dobrze pamiętam, to przepis o wykorzystaniu urlopu w trakcie
    wypowiedzenia obowiązuje od 29 listopada 2002r.

  • 5. Data: 2003-01-05 14:20:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 14:20:00 +0100, "GeX"
    <j...@p...onet.pl> zakodował:

    >Cały nowy KP obowiązuje od 1 stycznia 2003r. ale poszczególne zmiany zaczęły
    >obowiązywać wcześniej.

    Jestem za, a nawet przeciw. Zdecyduj się, cały czy nie ;)

    >O ile dobrze pamiętam, to przepis o wykorzystaniu urlopu w trakcie
    >wypowiedzenia obowiązuje od 29 listopada 2002r.

    Może zrobisz tak jak ja i zanim odpiszesz, to sprawdzisz??

    UWAGA! Art. 167^1-167^3 oraz nowa wersja art. 168 wejdą w życie 1
    stycznia 2003 r.

    Art. 167^1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikającego z przepisów art. 155^1.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-01-05 15:12:28
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

    MJ Skorupscy wrote:
> [...]

    uwaga - świadomy brak cięcia cytatów

    -- HMMM wg moich doświadczeń to pracodawca i tak zrobi co zechce. Dwa
    lata temu gdy dostałam wypowiedzenie z tymi różnymi "bez konieczności
    świadczenia..." to powiedziano mi że muszę wykorzystać przysługujący mi
    proporcjonalny urlop bo takie przepisy. Wypowiedzenie dostałam o godz.
    13 i dostałm prikaz spakowania się i zabrania ze wszystkim jeszcze tego
    samego dnia. Z prawem pojawienia się dopiero w ostatnim dniu miesiąca po
    świadectwo. Było jeszcze parę innych chamskich zagrywek. Dodam, ze firma
    z której odeszłam mieni się "liderem w dziedzinie wydawnictw
    specjalizujących się w prawie, również pracy, baaa żeby było śmieszniej
    to robią szkolenia z tego zakresu". Przyczyny obiektywne przyczyniły się
    do tego że nie walczyłam. Więc jak macie taką możliwość to wyciągnijcie
    wszystko co możliwe. Bo metody zwalniania w wielu firmach przedstawiaj
    wiele do zyczenia. A prawo??? Prawo bokiem sobie chodzi.

    Pozdrawiam Dorota

  • 7. Data: 2003-01-05 18:13:45
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Użytkownik "Dorota" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lata temu gdy dostałam wypowiedzenie z tymi różnymi "bez konieczności
    > świadczenia..." to powiedziano mi że muszę wykorzystać przysługujący mi

    Niewiele ponad rok temu dostalam wypowiedzenie u siebie w pracy - taki
    prezent na Mikolaja. Wypowiedzenie bieglo rowniez, jak w przypadku mojego
    meza, od stycznia ale od 10 grudnia do konca okresu wypowiedzenia (czyli do
    marca) nie musialam (a wlasciwie nikt z rozwiazanego dzialu nie musial)
    pojawiac sie w pracy. Zaplacili za urlop, byla tez odprawa - a firma tfu
    niech ich szlag....najwieksza w Polsce kablowka. Nie wspominali o
    wykorzystaniu urlopu, mimo, ze zwalniani pracownicy mieli sporo zaleglych
    dni wolnych. Jutro zasiegniemy opinii w PIP-ie, zobaczymy, czy cokolwiek da
    sie wywalczyc - bo w sumie tych dni wolnych byloby sporo. A o ile maz
    machnalby na to reka, to ja nie popuszcze;) (jesli bedzie taka szansa)

    pozdrawiam
    Marta

  • 8. Data: 2003-01-05 18:24:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 13:17:56 +0100, "MJ Skorupscy"
    <skorupski???@autocom.pl> zakodował:

    >dzieki wielkie - jutro pewnie zawitamy do PIPu z pismem. Dobrze, ze jest
    >jakakolwiek szansa;)

    Jeszcze jedno - zawsze można zachorować. Musicie policzyć, czy opłaci
    się 80%+ekwiwalent za urlop, czy lepiej 100%, ale bez ekwiwalentu ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775