PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo

  • 1. Data: 2006-04-18 23:05:49
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Witam,
    Dostalem od pracodawcy do wypelnienia umowe o dzielo. Sa tam punkty ktore
    trzeba zaznaczyc jesli sie je spelnia. Dwa sposrod nich sa dla mnie nie
    jasne:
    -Jestem zatrudniony w innej firmie /nazwa firmy/ .....
    -Jestem zatrudniony w innej firmie i osiagam dochody 899,10 PLN miesiecznie

    Pracuje w innej firmie na umowy zlecenia i nie mam stalego dochodu, ale
    czasami sa miesiace kiedy zarabiam 2-3 tys. Co mam w takim razie wpisac?

  • 2. Data: 2006-04-18 23:31:59
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    IMHO do umowy o dzieło te dane nie są potrzebne, bo od dzieła nie płaci się
    nic poza podatkiem dochodowym.
    Miało by znaczenie przy umowie - zleceniu
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-04-18 23:39:21
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    > Miało by znaczenie przy umowie - zleceniu

    To faktycznie chodzi o umowe zlecenie. Co w takim przypadku robic?

  • 4. Data: 2006-04-19 02:53:39
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > To faktycznie chodzi o umowe zlecenie. Co w takim przypadku robic?
    Jeżeli osiągasz w innym miejscu dochody na poziomie minimalnego
    wynagrodzenia (899 brutto), to ma to znaczenie przy naliczaniu nalezności
    podatkowych.
    A co masz robić? moim zdaniem pójść do finansówki w firmie która ci dała
    papier do wypisania i pogadać na ten temat. wtedy może ci się conieco temat
    rozjaśni
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-04-19 05:27:53
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    >
    > Pracuje w innej firmie na umowy zlecenia i nie mam stalego dochodu, ale
    > czasami sa miesiace kiedy zarabiam 2-3 tys. Co mam w takim razie wpisac?

    Jak na umowy zlecenia to chyba nic nie musisz zaznaczac.
    Wg mnie to pytanie, czy masz umowe o prace.

  • 6. Data: 2006-04-19 18:07:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e23rbl$i95$1@julia.coi.pw.edu.pl Marek <m...@m...com>
    pisze:

> [...]
    > miesiecznie Pracuje w innej firmie na umowy zlecenia i nie mam stalego
    > dochodu, ale czasami sa miesiace kiedy zarabiam 2-3 tys. Co mam w takim
    Nic.
    1. Na umowę-zlecenie nie jesteś zatrudniony, tylko wykonujesz zlecenie na
    rzecz zleceniodawcy.
    2. W ogóle nie widzę powodu informowania zamawiającego wykonanie dzieła, że
    jesteś gdziekolwiek zatrudniony (gdybyś był).
    3. Gdybyś jednak był, to dalej nie widzę powodu informowania go o Twoich
    dochodach - sam się rozliczysz z fiskusem (tu nie jestem do końca pewny,
    więc może ktoś mnie skoryguje konkretnym przepisem).

    Jotte

  • 7. Data: 2006-04-20 12:53:46
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    gromax napisał(a):
    > Jeżeli osiągasz w innym miejscu dochody na poziomie minimalnego
    > wynagrodzenia (899 brutto),
    Tak, ale tylko jezeli takie dochody uzyskuje przynajmniej od jednego z
    pracodawcow na podstawie umowy o prace(lub o prace tymczasowa)

    to ma to znaczenie przy naliczaniu nalezności
    > podatkowych.
    Na to akurat nie ma... US swoje i tak wezmie ;)

    Ma znaczenie przy naliczaniu skladek ZUSowski (a dokladniej ich nie
    naliczaniu) i skladki zdrowotnej

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2006-04-20 13:23:36
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Na to akurat nie ma... US swoje i tak wezmie ;)
    > Ma znaczenie przy naliczaniu skladek ZUSowski (a dokladniej ich nie

    tak mnie zaślepiają ostatnio polskie urzedy, że "us" wpisuję bez
    zastanowienia, a czy przed nim jest jakieś "z" czy inna literka....

    z trolowskim pozdrowieniem
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---