PracaGrupypl.praca.dyskusjedobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?

  • 81. Data: 2006-06-20 09:27:54
    Temat: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > Ja ukonczylem PWr, ale teraz uwazam, ze zagraniczna uczelnia (nie kazda,
    > oczywiscie) to generalnie bylby lepszy pomysl. Podobnie uwazam ze rynek IT
    > PL nie jest najgorszy i pracowalem w PL troche, ale kazdemu kto konczy
    > studia
    > polecalbym jakies bardzie rozwiniete kraje. Ale wszystko wskazuje na to ze
    > wlasnie zwiazales swoja wartosc i tozsamosc ze swoimi studiami zaocznymi,
    > Trzebinia i HTML. Zycze przyjemnego udowadniania sobie, ze miales racje.
    > Ale

    Najpierw opisz swoją działalność to raz; a dwa potem jeszcze zapytaj autora
    czym się zajmuje i dopiero coś pisz...

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2006-06-20 18:47:13
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    20.06.2006: Aleksander Galicki wrote:

> [...]
    > PL nie jest najgorszy i pracowalem w PL troche, ale kazdemu kto konczy studia
    > polecalbym jakies bardzie rozwiniete kraje.

    Dlaczego to byłby lepszy pomysł? Możesz umotywować?

> [...]
    >
    > dzienne - wiecej kasiory z intrantnego biznesu htmlowego bedzie dla mnie!".

    Ale o czym Ty, misiu, do mnie piszesz? Jaka Trzebinia? Jakie zaoczne? Czy Ty
    mnie nie pomyliłeś z kimś innym może?

    > Widzisz, pieniadze to nie wszystko; dla mnie praca ma kilka wymiarow wiecej,
    > wiec zaszczyt czyszczenia butow owym gosciom (i caly biznes z tym zwiazany)
    > zostawiam Tobie. Zatem - raduj sie!

    Pochwal się tymi wymiarami, pochwal się sobą.

    > W McDonalds i KFC? Twoje koneksje sa powalajace, ale skonczmy ten watek. Jesli
    > marzysz o zarobieniu milionow w HTML w Polsce - coz, powodzenia.

    Masz jakis kompleks na punkcie HTML? Nie mogłeś się go nauczyć czy jak? I
    teraz wmawiasz sobie, żeś programista w wielkiej korporacji? Przyznaj się,
    prawda nie hańbi - ja przyznam, że programista ze mnie żaden i to nie moja
    branża wybitnie (choć coś tam sobie piszę raz za czas różne, nieskomplikowane
    pierdoły). Jedynie PHP mnie bardziej kręci i na tym sobie (strony i serwisy
    WWW) całkiem nieźle dorabiam, dorabiam sobie jeszcze w innych dziedzinach
    IT (security, tworzenie sieci, helpdesk dla osób prywatnych), mając jeszcze
    normalną pracę oczywiście.

    --
    { <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

  • 83. Data: 2006-06-20 21:48:48
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >studia
    >
    >Dlaczego to byłby lepszy pomysł? Możesz umotywować?

    W zwiazku z uczelnia czy krajem? Jesli chodzi o uczelnie jest kilka powodow.

    Dla nauki:
    a) poziom naukowy niektorych zagranicznych uczelni jest naprawde o kilka
    pieter wyzej niz w PL,
    b) biblioteki uczelniane, sprzet, latoratoria sa na zupelnie innym poziomie
    Dla kariery:
    c) uczelni z bardziej rozwinietych krajow maja zdecydowanie bardziej scisly
    kontakt z przemyslem i studenci maja szanse na uczestnictwo w naprawde
    ciekawych projektach przemyslowych jeszcze podczas studiow
    d) jest zdecydowanie lepiej studiowac albo w kraju docelowej pracy albo na
    powszechnie kojarzonej uczelni. Polskich uczelni praktycznie nikt zagranica
    nie kojarzy i absolwent polskiej uczelni jest na wstepie daleko w tyle za
    miejscowymi. (Sytuacja jest zupelnie inna, gdy ktos ma >5 lat doswiadczenia -
    ponownie, odpowiedniego doswiadczenia.) Polska dalej jest kojarzona z bida,
    katolicyzmem i Papiezem, a nie z branza IT.
    e) 3 letnie studia na porzadnej zagranicznej uczelni sa _na poziomie_. To
    rozsadny wybor dla kazdego, kogo interesuje w miare szybki start zawodowy. To
    zupelnie inaczej niz w PL - w PL studia wieczorowe, zaoczne i inzynierskie sa
    traktowane przez uczelnie _bardzo_ po macoszemu. (Sam prowadzilem laborke na
    inzynierskich - traumatyczne doswiadczenie).

    I to wszystko powoduje, ze studiujac na rozsadnej uczelni zagranicznej ma sie
    lepszy start zawodowy zagranica. A dlaczego warto pracowac za granica? Poza
    tym, ze placa jest lepsza i ze zwyczajnie warto zobaczyc swiat (to sie tyczy
    rowniez studiow)? Jest jeszcze jedna, dla wielu decydujaca, sprawa. Inzynierow
    czesto kreci tworzenie rzeczy nowych. Ludzie po 5 lat studiuja jak sie
    projektuje algorytmy rownolegle i rozproszone, numeryke, budowe kompilatorow,
    teorie optymalizacji, rozne inne ciekawe teorie. Naczytaja sie jeszcze
    Brooksow, Yourdonow, DeMarco i innych Listerow i sa naprade spragnieni
    zmierzenia sie z tworzeniem duzych systemow. Nastepnie studia koncza sie i
    czeka ich polska rzeczywistosc. Polska rzeczywistosc teraz wyglada duuzo
    lepiej niz np w 2001, ale dalej to glownie nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
    Zamiast zmieniania swiata masz tu dobre szanse na prace przy pielegnacji
    jakiegos martwego potwora, stworzonego N lat temu gdzie indziej. To w wersji
    delux, bo zawsze oczywiscie mozesz rozwijac jakis polski system bankowosci,
    albo pracowac w takich pasjonujacych firmach jak Computerland, Prokom albo
    Teta. A jak jestes studencikiem to mozesz sprobowac sie na drapieznym rynku
    polskich agencji interaktywnych - czyli cos co dla skrotu okreslam jak
    klepanie w HTML i ktorego okreslenia sie czepiles. O tym ostatnim wiem co
    nieco, bo gdy do Polski dotarla fala pekania dotcomow, czyli wlasnie w okolicy
    2001, o prace w Polsce w IT bylo naprawde trudno i pare moich znajomych
    pracowalo wlasnie w agencjach interaktywnych (ja wtedy tez pracowalem blisko
    tego, ale na szczescie duzo lepiej trafilem). Mrozek powinien o tych agencjach
    jakas mala tragikomedia skomponowac. Anyway, to nawet jak na warunki polskie
    mozna okreslic najwyzej jako parodie IT. Dlatego rade, by ktos w tym pracowal
    _zamiast_ nauki uwazam za szkodliwa.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 84. Data: 2006-06-20 22:39:33
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > blisko
    > tego, ale na szczescie duzo lepiej trafilem). Mrozek powinien o tych

    Hmm... tak są "żydowskie agencje" które biorą za serwis od klienta
    kilkadziesiąt tysięcy złotych a dają to do zrobienia klientowi za kilkaset;
    taka prawda; to się zdarza.
    Ale czy nie które firmy potrzebujące soft nie szukają także frajerów na C++?
    Pisanie firmware, czy oprogramowania wspomagającego firmy za 1000 zł? Takie
    oferty się zdarzają...

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2006-06-21 10:18:42
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To najlepszy dowód, że goście przyjmujący do pracy kierują się modą i nie
    > potrafią ocenić kandydata.

    Mozna w zwiazku z tym powiedziec, ze poprzednio tez tak bylo - i zamiast
    przymowac tych dobrych przyjmowali po renomowanej uczelni - kazdy kij ma dwa
    konce.

  • 86. Data: 2006-06-21 10:24:17
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > Zapewne ma 20 lat, skończone studia na 2 kierunkach, 10 lat
    > doświadczenia i znajomość 10 niezwiązanych ze sobą technik... i na to
    > wszystko papier ,a że nie chodził na wykłady,bo duch świety go oświecił

    Zzera was ta zazdrosc, panowiem studenci dzienni uczelni renomowanych,
    zzera:D. Bede was milo wspominal, jak bede zostawial napiwek w knajpie, bo
    bedzie wam potrzebny:P

  • 87. Data: 2006-06-21 10:36:19
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > punktu
    > siedzenia, a Twoj punkt siedzenia jest taki, ze dobrej pracy w IT Ty
    > jeszcze
    > nie widziales na swoje oczy, porzadnej uczelni prawdopodobnie tez - i o
    > jednym
    > i o drugim nie masz zielonego pojecia. Cale swoje przemyslenia masz przez
    > pryzmat malomiasteczkowej zapijaczonej Polski B.
    > Pojdz na dobra uczelnie (najlepiej zagraniczna), postaraj sie o ciekawa
    > prace
    > w IT (nie, nie mam na mysli klepanie w html), popracuj w kilku takich

    Zapomniales jeszcze zwyzywac jego matke. Tak czytam twoje posty, i rece mi
    opadaja - sa ponizej krytyki. Ja jestem ciekaw, w jakich ty projektach
    brales udzial, co zrobiles, i jaki z ciebie zawodnik, bo jak na razie to
    duzo mowisz, i glownie, niestety, bzdury.... Ale ja tam klocic sie nie bede,
    bo w sumie ten temat mi powiewa, a juz zwlaszcza dyskusje z toba.

  • 88. Data: 2006-06-21 22:25:33
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >duzo mowisz, i glownie, niestety, bzdury.... Ale ja tam klocic sie nie bede,
    >bo w sumie ten temat mi powiewa, a juz zwlaszcza dyskusje z toba.

    Dwie rzeczy:
    1. ja daje rade, bo mam wlasciwe do tego doswiadczenie przy tworzeniu
    oprogramowania.
    2. daje rade by pomoc, nie po to by poleczyc kompleksy

    Tymczasem kolega clock-costam nie pracuje jako programista/software engineer,
    a w tym watku najwyrazniej kieruje sie kompleksami, a nie checia pomocy.

    Moge zapytac o nazwe tej uczelni? Chce wiedziec co za uczelnia wypuszcza
    delikwentow takich z poczuciem skrzywdzenia i zlosci na tak dalece
    abstrakcyjna grupe spoleczna jak "studenci dziennych studiow na renomowanych
    uczelniach". Chyba sie nie wstydzisz nazwy?

  • 89. Data: 2006-06-22 06:57:58
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >Moge zapytac o nazwe tej uczelni?

    O, mozesz nie odpowiadac. Jak rozumiem, to Wyzsza Szkola Promocji. W rzeczy
    samej zaoczne studia w tej szkole sa bardziej odpowiednie dla programisty niz
    dzienne na PW. Gratulacje - swietny wybor. I to bardzo dobrze, ze pomagasz
    innym osobom promujac swoja wizje wyzszego wyksztalcenia.

    Precz z przereklamowanymi panstwowymi uczelniami! Studenci matematyki do
    sprzedazy kanapek!

  • 90. Data: 2006-06-22 10:00:52
    Temat: to nie ja pisalam, Bylo: cos tam o studiach...
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

> [...]
    >innym osobom promujac swoja wizje wyzszego wyksztalcenia.
    >
    >Precz z przereklamowanymi panstwowymi uczelniami! Studenci matematyki do

    Powyzszy post, wyslany z mojego nicka, jest autorstwa Aleksandra Galickiego,
    ktory, grr, nie zauwazyl, ze mam na swoim kompie ustawione autologowanie na
    polnewsie. Jakby ktos nie zauwazyl podpisu - prosze mnie nie obciazac
    odpowiedzialnoscia za powyzszy post (choc z trescia sie zgadzam - ale chodzi o
    forme).

    I.