PracaGrupypl.praca.dyskusjetelepraca -jakie formalnosci ?

  • 1. Data: 2008-07-02 22:21:38
    Temat: telepraca -jakie formalnosci ?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Zatrudniłem się na 1/2 etatu w pewnej firmie. Pracy w sumie na prawie etat,
    ale z roznych waględów nie mogłem wziąć formalnie więcej, jak 1/2, a co za
    tym idzie i wynagrodzenmie jest jak naą pracę średnie.

    Więcej się nie da, bo co przysłowiowa pani kasia powie, ze zarabiam na 1/2
    70 % tego, co ona na cały.... Koniec końców stanęło na tym, że część
    obowiązków będę mógł wykonywać w formie telepracy, czyli w domu na własnym
    sprzęcie. a ściślej:
    1/2 etatu= 5* 1/2 dniówki, lub naprzemiennie co tydzień 2 i 3 dni. Ten 3
    dzień co 2 tydzień jest "mój"= pracuję w domu. Jest to taki bonus: nie
    możemy zapłacić więcej, to chociaż ułatmimy organizację czasu pracy i nie
    będziemy go tak krępować sztywnymi regułami. (i tak w domu część obowiązków
    bym wykonywał, a potem byłby organizacyjny kłopot z odebraniem godzin).

    Tylko jak to formalnie przeprowadzić, by kadrowej w papierkach się zgadzało
    ?
    - jak podpisywać listę za ten jeden "domowy" dzień ?
    - z tego co czytałem, potrzebne jest jakieś porozumienie z pracodawcą, bo
    na telepracę musi być też moja zgoda.
    - jak określić obowiązki wykonywane w domu, bo w sumie to będzie zawsze co
    innego, głównie prace o charakterze analitycznym i programistyczym (raczej
    krótkie pomocnicze skrypty, niż soft, bo jak soft, to poza umową o pracę i
    rzadko)
    - czy narzedzia programistyczne, które kiedyś kupiłem w ramach DG mogę jako
    moje wykorzystać do pracy ("własne narzędzia")
    - czy pracodawca może mi dofinansować np 1/2 opłaty za Internet ??

    Będę bardzo wdzięczny za poradę, bo mieszkam na końcu świata, ta moja
    telepraca dla działu kadr będzie prawdziwą rewolucją :). Bez Waszej pomocy
    będzie to rewoucja, która upadnie zanim zwycięży ;)

    Marek