PracaGrupypl.praca.dyskusje › sytuacja na rynku pracy - taka sobie dywagacja na luzne tematy

  • 1. Data: 2002-10-10 17:12:57
    Temat: sytuacja na rynku pracy - taka sobie dywagacja na luzne tematy
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    Ludziska jak tam slucham i czytam co sie dzieje to mam wrazenie, ze sie zle
    dzieje.
    Zewszad docieraja informacje o zwolnieniach. Nie jednostek - tak od 30 ludzi
    do 2000 tys. Wyniki gospodarcze zarowno te w Niemczech jak i w wiekszosci
    krajow nie nastrajaja do optymistycznego spogladania w przyszlosc. Gdzie to
    wszystko do jasnej cholery zmierza. Coraz latwiej mi jest sobie wyobrazac
    sytuacje jak wielu z nasz dobrze wyksztalconych zaczyna szukac pracy - i jej
    nie znajduje!

    Z innej beczki tym razem dotyczacej emigracji. Jakze popularna jest loteria
    wizowa - i co z tego - czy sadzicie ze to wlasnie was zatrudnia po przylocie
    do USA, a moze wciaz jest lepsza lawka i wozek z supermarketu z calym
    dobytkiem w Central Parku niz M3 na Mokotowie?

    Jak sadzicie, w ktorym kierunku to zmieza, czy rynek pracy dla specjalistow
    sie nasycil. Czy mam szanse na prace jednie jako sprzedawca dyskietek w
    supermarkecie?

    Zaczyna mnie to martowic, a was?

    Pozdr.
    Beny

  • 2. Data: 2002-10-10 18:01:28
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zaczyna mnie to martowic, a was?

    troche na pewno. Najgorzej jak bezrobocie bedzie ciagle na poziomie 15-20%
    to za duzo zeby bylo dobrze w kraju, a za malo zeby politycy mieli odwage
    skonczyc z socjalizmem.

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2002-10-10 18:07:07
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Sebol" <l...@s...pl> wrote in message news:ao4f96$70e$1@news.tpi.pl...

    > troche na pewno. Najgorzej jak bezrobocie bedzie ciagle na poziomie 15-20%
    > to za duzo zeby bylo dobrze w kraju, a za malo zeby politycy mieli odwage
    > skonczyc z socjalizmem.

    stad dwa rozwiazania:
    albo zrobic sobie z geby cholewe i startowac na polityka (chocby takiego
    maloformatowego na poziomie gminy) i w tedy miec w dup.. innych tak jak oni
    maja nas teraz
    albo startowac do pracy w uni

    Pozdr.
    Beny

  • 4. Data: 2002-10-11 20:24:14
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.de>

    Witam

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > albo zrobic sobie z geby cholewe i startowac na polityka (chocby takiego
    > maloformatowego na poziomie gminy) i w tedy miec w dup.. innych tak jak

    O jakiej pracy mowisz? W organach Unii?
    Dla urzednikow beda specjalne wymagania, np. ze zdolnosciami
    takimi jak polityka konkurencji

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 5. Data: 2002-10-11 20:34:08
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.de> napisał w wiadomości

    > O jakiej pracy mowisz? W organach Unii?
    > Dla urzednikow beda specjalne wymagania, np. ze zdolnosciami
    > takimi jak polityka konkurencji

    chyba chodzilo mu o 'normalna' prace w unii :)

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2002-10-12 15:40:26
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Beny wrote:
> [...]
    > krajow nie nastrajaja do optymistycznego spogladania w przyszlosc. Gdzie to

    Obawiam sie ze w przypadku Polski zmiany na gorsze sa bardzo
    prawdopodobne - nie tylko rynek pracy sie chwieje ale i cala gospodarka,
    - ale rzad twierdzi inaczej... obym sie mylil.

    > Coraz latwiej mi jest sobie wyobrazac
    > sytuacje jak wielu z nasz dobrze wyksztalconych zaczyna szukac pracy - i jej
    > nie znajduje!

    Ba ze dwa lata temu moj znajomy twierdzil, ze w Polsce brakuje managerow
    sredniego szczebla i ze zapotrzebowanie na takich bedzie roslo. Ciekawe
    czy jest nadal o tym przekonany?

> [...]
    > do USA, a moze wciaz jest lepsza lawka i wozek z supermarketu z calym
    > dobytkiem w Central Parku niz M3 na Mokotowie?

    Najpierw trzeba to M3 miec - zdaje sie ze patrzysz z poziomu
    Wa-wy i kilku wiekszych miast - a to tylko wycinek Polski. Mlodzi nie
    widza perespektyw tu wiec szukaja ich gdzies indziej.

    > Jak sadzicie, w ktorym kierunku to zmieza, czy rynek pracy dla specjalistow
    > sie nasycil.

    Obawiam sie.

    Pozdr.
    D.

  • 7. Data: 2002-10-12 16:42:46
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message

    > Obawiam sie ze w przypadku Polski zmiany na gorsze sa bardzo
    > prawdopodobne - nie tylko rynek pracy sie chwieje ale i cala gospodarka,
    > - ale rzad twierdzi inaczej... obym sie mylil.

    obys sie mylil (i ja tez)

    > Ba ze dwa lata temu moj znajomy twierdzil, ze w Polsce brakuje managerow
    > sredniego szczebla i ze zapotrzebowanie na takich bedzie roslo. Ciekawe
    > czy jest nadal o tym przekonany?

    no dwa lata remu to ja zmienialem robote i optymistycznie spogladalem na
    swiat. W tedy jak sie otwieralo dodatek do GW (kiedy ten z praca sie
    pokazywal w poniedzialek?) to az milo bylo popatrzec.

    > Najpierw trzeba to M3 miec - zdaje sie ze patrzysz z poziomu
    > Wa-wy i kilku wiekszych miast - a to tylko wycinek Polski. Mlodzi nie
    > widza perespektyw tu wiec szukaja ich gdzies indziej.
    no w zasadzie z perspektywy poki co Frankfurtu, ale nawet jesli jes to to
    mieszkanie u tesciowej, to czy lepiej je zmienic na nore w USA?

    > Obawiam sie.
    To dobrze nam wrozy pracodawcy beda zgrabnie wybierac miedzy nami jak beda
    chcieli i jaki kolwiek wiekszy sprzeciw prowadzic bedzie do komentarzy jak
    sie nie podoba to fora ze dwora (skad inad sam go pare razy zastosowalem :()

    Pozdr.
    B.