PracaGrupypl.praca.dyskusjerozliczenie delegacji

  • 1. Data: 2007-03-09 04:15:46
    Temat: rozliczenie delegacji
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    witam

    prosze o odpowiedz czy pracodawca moze nie placic diet oraz ryczaltu za
    nocleg jezeli
    oddelegowano pracownika w poblize miejsce zameldowania, a z rozliczenia
    samochodu wynika ze na noc jezdzil do miejsca zameldowania, czy ma to prawo
    uwzgledniac i interpretowac na swoja korzysc - tj. nie placic (w moim
    przypadku na razie dotyczy to ryczaltu za nocleg, ale i zapewne zaraz diet
    sie czepia), czy KP mu na to pozwala - wg mnie nie, no ale moze sa jeszcze
    jakies inne akty normatywne, ktorych nie znam ktore zezwalaja na takie
    praktyki

    z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    Maestro

  • 2. Data: 2007-03-09 06:30:27
    Temat: Re: rozliczenie delegacji
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Maestro wrote:

> [...]
    > sie czepia), czy KP mu na to pozwala - wg mnie nie, no ale moze sa jeszcze
    > jakies inne akty normatywne, ktorych nie znam ktore zezwalaja na takie

    skoro na noc jezdzil do domu i jest to udokumentowane to jaka jest
    podstawa do zwrotu kosztow za nocleg?

    co do diet to nie widze powodu by ich nie wyplacic

  • 3. Data: 2007-03-09 08:27:22
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > skoro na noc jezdzil do domu i jest to udokumentowane to jaka jest
    > podstawa do zwrotu kosztow za nocleg?
    >
    > co do diet to nie widze powodu by ich nie wyplacic

    dzieki za odpowiedz
    pozdr.
    Maestro

  • 4. Data: 2007-03-09 11:19:29
    Od: Kaktus <p...@h...pl>

    Maestro napisał(a):
> [...]
    > sie czepia), czy KP mu na to pozwala - wg mnie nie, no ale moze sa jeszcze
    > jakies inne akty normatywne, ktorych nie znam ktore zezwalaja na takie

    Podstawą zapłaty za nocleg jest wystawiony rachunek. Jeśli go
    przedstawisz, to pracodawca musi zwrócić jego koszty.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 5. Data: 2007-03-09 11:29:48
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > co do diet to nie widze powodu by ich nie wyplacic

    Dieta nie przysluguje za czas delegowania do miejscowości pobytu stałego lub
    czasowego pracownika.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1990.htm

    N.

  • 6. Data: 2007-03-09 11:31:45
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Kaktus" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    Maestro napisał(a):

    > Podstawą zapłaty za nocleg jest wystawiony rachunek. Jeśli go
    > przedstawisz, to pracodawca musi zwrócić jego koszty.

    Zwrot kosztów noclegu lub ryczałt za nocleg nie przysługuje za czas
    przejazdu, a także jeżeli pacodawca uzna, że pracownik ma możliwość
    codziennego powrotu do miejscowości stałego lub czasowego pobytu

  • 7. Data: 2007-03-10 15:36:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:esqn2e$65d$1@atlantis.news.tpi.pl Maestro <s...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > zaraz diet sie czepia), czy KP mu na to pozwala - wg mnie nie, no ale
    > moze sa jeszcze jakies inne akty normatywne, ktorych nie znam ktore
    Pierwsza sprawa to rodzaj zakładu pracy. Jeśli jest to zakład należący do
    sfery budżetowej, to zasady finansowania podróży służbowej (zwanej potocznie
    delegacją) regulują dwa rozporządzenia:
    - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002
    r.
    w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery
    budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju,
    oraz
[...]
    budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.

    Obydwa ze zmianami dotyczącymi głównie kwot diet oraz sposobu rozliczania.

    Pracodawca nie będący jednostką sfery budżetowej może mieć własny regulamin
    dotyczący tych spraw, ale jeśli nie ma, to stosuje się wymiewnione wyżej
    rozporządzenia.
    Życzę miłej lektury.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-03-10 16:15:17
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pracodawca nie będący jednostką sfery budżetowej może mieć własny
    > regulamin dotyczący tych spraw, ale jeśli nie ma, to stosuje się

    dzieki
    juz przeczytalem i wszystko stalo sie jasne

    mialem tylko watpliwosci, bo do niedawna liczyli mi diete + ryczalt, no ale
    to przez wlasne niedopatrzenie

    pozdr. i dzieki
    Maestro

  • 9. Data: 2010-05-16 08:49:48