-
1. Data: 2006-07-17 17:39:23
Temat: praca sekretarki
Od: "beti" <b...@w...pl>
Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
wdzieczna za kazda wiadomosc !!
-
2. Data: 2006-07-17 17:52:31
Temat: Re: praca sekretarki
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia 17 Jul 2006 10:39:23 -0700, "beti" <b...@w...pl> wklepał(-a):
>Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
>organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
>pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
>mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
>dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
>wdzieczna za kazda wiadomosc !!
Mam nadzieję, że nie napisałaś w CV "dobra organizacja pracy".
Na twoim miejscu na początek położyłbym na biurku słownik języka polskiego i coś
o zasadach interpunkcji. Resztę można trzymać w szufladach tudzież na półkach. A
na biurku ma być w miarę pusto.
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
3. Data: 2006-07-17 17:56:30
Temat: Re: praca sekretarki
Od: "beti" <b...@w...pl>
Słownik juz mam ale dziekuje za dobra radę
-
4. Data: 2006-07-17 18:08:38
Temat: Re: praca sekretarki
Od: d...@v...pl
> Dnia 17 Jul 2006 10:39:23 -0700, "beti" <b...@w...pl> wklepał(-a):
>
> >Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
> >organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
> >pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
> >mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
> >dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
> >wdzieczna za kazda wiadomosc !!
>
> Mam nadzieję, że nie napisałaś w CV "dobra organizacja pracy".
>
> Na twoim miejscu na początek położyłbym na biurku słownik języka polskiego i
coś
> o zasadach interpunkcji. Resztę można trzymać w szufladach tudzież na
półkach. A
> na biurku ma być w miarę pusto.
Czasami to się aż dziwię ile ludzie mają złości w sobie.
Czy nie lepiej takie uwagi zachować dla siebie i zająć się swoją robotą a nie
obrażać i krytykować innych.
Dorota
>
> --
> Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
> FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
> FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2006-07-17 18:15:46
Temat: Re: praca sekretarki
Od: "beti" <b...@w...pl>
Witam, cóz przyzwycziłam się
-
6. Data: 2006-07-17 18:18:19
Temat: Re: praca sekretarki
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia 17 Jul 2006 20:08:38 +0200, d...@v...pl wklepał(-a):
>Czasami to się aż dziwię ile ludzie mają złości w sobie.
>Czy nie lepiej takie uwagi zachować dla siebie i zająć się swoją robotą a nie
>obrażać i krytykować innych.
A gdzie tu złość? Może sugestia, żeby zadbać o podstawową umiejętność w pracy
sekretarki, tj. stosowanie się do reguł językowych? A może warto też pomyśleć
samodzielnie o swoich obowiązkach, a nie lecieć od razu na grupę? W końcu to ona
będzie tam pracować, a nie grupowicze.
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
7. Data: 2006-07-17 18:22:36
Temat: Re: praca sekretarki
Od: "beti" <b...@w...pl>
Owszwem "będzie pracowała", ale warto porozmawiac z innymi i
porównać pomysły
-
8. Data: 2006-07-17 18:30:07
Temat: Re: praca sekretarki
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia 17 Jul 2006 11:22:36 -0700, "beti" <b...@w...pl> wklepał(-a):
>Owszwem "będzie pracowała", ale warto porozmawiac z innymi i
>porównać pomysły
To przedstaw najpierw swoje. :)
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
9. Data: 2006-07-17 22:10:44
Temat: Re: praca sekretarki
Od: "crex" <c...@g...pl>
Użytkownik "beti" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1153160555.998993.282520@p79g2000cwp.googlegrou
ps.com...
>Owszwem "będzie pracowała", [...]
"Będzie pracowała" albo "będzie pracować". Obie formy są poprawne.
--
pozdrawiam
Tomek
-
10. Data: 2006-07-18 06:54:00
Temat: Re: praca sekretarki
Od: Immona <c...@n...gmailu>
beti wrote:
> Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
> organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
> pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
> mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
> dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
> wdzieczna za kazda wiadomosc !!
>
Wygladasz na osobe, ktora nie miala przedtem nic do czynienia z
sekretariatem i ktora nie przejmuje go po kims, kto by mogl wyjasnic.
Jesli sie myle, to przepraszam za pisanie strasznie podstawowych
oczywistosci, ale przedstawilas sie jako ktos, kto tych oczywistosci
potrzebuje.
1. Musi byc ksiega korespondencyjna. Zapisujesz w niej wszystko, to
przyszlo i wszystko, co wyszlo. Data, od kogo, do kogo, wewnetrzny
numer, ew. notka w jakiej sprawie, ew. notka, do ktorego poszlo
segregatora. Pisma wysylane kopiujesz przed wyslaniem i zachowujesz ich
kopie. Jesli oryginal czegos, co przyszlo, zabiera np. inny pracownik,
jego kopia tez musi zostac w biurze.
W segregatorze ukladasz po kolei wedlug numerow. Jesli ktos jest wazny
(np. skarbowka) lub ma sie z nim wiele korespondencji (np. najwazniejszy
kontrahent) to warto mu zalozyc osobny segregator.
Jest to mnostwo papieru (mozna to prowadzic tez w wersji elektronicznej,
ale to mi nie wyglada na ten rodzaj sekretariatu), w kazdym razie
przechowywanie w oryginale lub kopii wszystkiego, co kiedykolwiek
przeszlo przez sekretariat (z wyjatkiem smieciowych reklamowek) to
podstawa organizacji.
2. Podziel sobie dokumenty, jakie sie pojawiaja, na kategorie i opracuj
dla kazdego sciezke, czyli co sie z nim dalej robi. Zazwyczaj bedzie to
przekazanie tego (lub zawartej w tym informacji) dalej, czasem po
jakiejs obrobce. Zamowienia, reklamacje, zaproszenia na targi, oferty
wspolpracy etc. - ilosc i rodzaj kategorii zaleza od branzy i wielkosci
firmy, a o tym nic nie mowisz. Jak nie wiesz, co robic z danym
dokumentem, pytasz szefa i na podstawie jego odpowiedzi tworzysz regule
dla danego rodzaju dokumentu.
3. W latwo dostepnym miejscu musisz miec przegrodke na rzeczy biezace,
czyli te, ktore wymagaja zajecia sie nimi przed przekazaniem ich dalej -
te, ktorych "sciezka" nie zostala wykonana. Moze byc to kilka
przegrodek, wedle hierarchii pilnosci czy rodzaju. Jesli sie nie
zajmujesz niczym, co nie moze czekac, to sie zajmujesz tymi rzeczami.
Spokoj duszy osiagasz tylko wtedy, jak to miejsce jest puste. :)
4. Uzywaj kalendarza i wpisuj tam nie tylko spotkania szefa, ale tez
rzeczy do zrobienia na "za miesiac". Jesli masz cos zrobic na jakis
dzien, np. prezentacje na jakas impreze, to zapisz to sobie na dzien, w
ktorym musisz to zaczac robic, zeby spokojnie zdazyc.
5. Trzymaj pod reka "to-do-list", czyli liste rzeczy do zrobienia.
Zapisuj tam nawet malenkie czy nalezace do kategorii "na pewno
zapamietam" polecenia czy prosby od osob, ktorym swiadczysz uslugi.
Odhaczaj. Nie polegaj nigdy na swojej pamieci, jak nastapi chaos albo
nawal spraw, taka zarozumialosc sie msci. Trzymanie tego na pismie
pozwala tez dokladnie odtworzyc, co kiedy robilas, co bywa przydatne.
Uff.
Bardziej szczegolowych rad mozna udzielac wiedzac cos o tym konkretnym
sekretariacie.
--
http://nz.pasnik.pl
mieszkam w Nowej Zelandii :)